Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7603
Title: Управління конкурентоспроможністю підприємство в сучасних умовах (на прикладі МФ «Прем’єр»)
Other Titles: Управление конкурентоспособностью предприятия в современных условиях (на примере МФ «Премьер»)
Managing the competitiveness of entrepreneurship in modern conditions (as for MF «Premier» example)
Authors: Ведмідь, Ю.А.
Keywords: оцінка
підприємство
управління
напрямки удосконалення
конкурентоспроможність
оценка
предприятие
управление
направления совершенствования
конкурентоспособность
assessment
enterprise
management
direction of improvement
competitiveness
Issue Date: 2018
Abstract: Кваліфікаційна робота магістра складається з трьох розділів. Об’єктом дослідження є процес формування конкурентних переваг підприємства. У роботі розглядаються теоретичні основи управління конкурентоспроможністю підприємств, принципи та методи оцінки конкурентоспроможності підприємств. Проведено діагностику фінансового стану та оцінка конкурентоспроможності МФ «Прем'єр», в результаті чого – визначено основні прогалини та потенційні напрямки щодо покращення стану та конкурентоспроможністю підприємства. На підставі результатів дослідження, надано рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства МФ «Прем'єр».
Квалификационная работа магистра состоит из трех разделов. Объектом исследования является процесс формирования конкурентных преимуществ предприятия. В работе рассматриваются теоретические основы управления конкурентоспособностью предприятий, принципы и методы оценки конкурентоспособности предприятий. Проведена диагностика финансового состояния и оценка конкурентоспособности МФ «Премьер», в результате чего определены основные пробелы и потенциальные направления по улучшению состояния и конкурентоспособности предприятия. На основании результатов исследования, даны рекомендации по повышению конкурентоспособности предприятия МФ «Премьер».
The master's qualification work consists of three sections. The object of research is the process of forming the competitive advantages of the enterprise. The paper considers the theoretical bases of enterprise competitiveness management, principles and methods for assessing the competitiveness of enterprises. The diagnosis of the financial situation and the evaluation of the competitiveness of the MF «Premier» were conducted, as a result of which the main gaps and potential directions for improvement of the state and competitiveness of the enterprise are identified. According on the results of the study, recommendations were given to enhance the competitiveness of the Premier MF Company.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7603
Appears in Collections:Центр заочной формы обучения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кваліфікаційна робота.pdf546,34 kBAdobe PDFView/Open
Реферат.pdf334,01 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.