Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7654
Title: Формування конкурентної стратегії на ринку готельних послуг
Other Titles: Формирование конкурентной стратегии на рынке гостиничных услуг
Formation of competitive strategy in the hotel market
Authors: Гладка, В.В.
Keywords: конкуренція
конкурентна перевага
конкурентна стратегія
конкурентоспроможність
конкуренция
конкурентное преимущество
конкурентная стратегия
конкурентоспособность
competition
competitive advantage
competitive strategy
competitiveness
Issue Date: 2018
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти таких понять як конкуренція, конкурентоспроможність, конкурентні переваги, види конкурентних стратегій, фактори, які обумовлюють вибір відповідної стратегії розвитку підприємства. Проаналізовано фінансову, стратегічну, організаційну діяльність готелю «Palace Del Mar». Запропоновано провести стратегічні заходи щодо впровадження конкурентної стратегії з покращення рівня обслуговування в готелі «Palace Del Mar» а саме: впровадження інтерактивного телебачення, установка карманів електрозберігання, введення посади HR-менеджера, побудова купола тенісного корта, для його всезесонної роботи.
В работе рассматриваются теоретические аспекты таких понятий как конкуренция, конкурентоспособность, конкурентные преимущества, виды конкурентных стратегий, факторы, которые обуславливают выбор соответствующей стратегии развития предприятия. Проанализированы финансовую, стратегическую, организационную деятельность отеля «Palace Del Mar». Предложено провести стратегические мероприятия по внедрение конкурентной стратегии по улучшению уровня обслуживания в гостинице «Palace Del Mar», а именно: внедрение интерактивного телевидения, установка карманов электрохранения, введение должности HR-менеджера, построение купола теннисного корта, для его всесезонной работы.
The work deals with the theoretical aspects of such concepts as competition, competitiveness, competitive advantages, types of competitive strategies, factors that determine the choice of the appropriate strategy for enterprise development are considered in the paper. The financial, strategic, organizational activity of the hotel "Palace Del Mar" is analyzed. It is proposed to conduct strategic measures to introduce a competitive strategy to improve the service level at the Palace Del Mar hotel, namely: the introduction of interactive television, the installation of pockets of electrical storage, the introduction of the HR-manager's position, the construction of the dome of the tennis court, for its all-season work.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7654
Appears in Collections:Центр заочной формы обучения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кваліфікаційна робота.pdf519,28 kBAdobe PDFView/Open
Реферат.pdf153,44 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.