Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7702
Title: Бренд закладу вищої освіти – основа конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг
Other Titles: Brand of higher education – the basis of competitiveness on educational services market
Authors: Сорока, О.В.
Кривцова, М.С.
Soroka, A.
Kryvtsova, М.
Citation: Бренд закладу вищої освіти – основа конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг / О. В. Сорока, М. С. Кривцова // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». – 2018. – Вип. 19. – Ч. 3. – С. 65-70.
Issue Date: 2018
Keywords: бренд закладу вищої освіти
торгова марка
сфера освіти
об’єкти брендингу
освітні технології
brand of institution of higher education
trade mark
sphere of education
objects of branding
educational technologies
стаття
Abstract: У статті розглянуто теоретичні основи поняття «бренд закладу вищої освіти». Обґрунтовано доцільність використання політики брендингу для підвищення конкурентоспроможності закладів вищої освіти. Визначено елементи, особливості формування, етапи та проблеми у створенні бренду закладу вищої освіти. Запропоновано заходи необхідні для формування позитивного бренду для українських навчальних закладів.
The theoretical basis of the concept of “brand of institution of higher education” have been investigated in the article. The expediency of using branding policy for increasing the competitiveness of higher education institutions is sub¬stantiated. The elements, peculiarities of the formation, stages and problems in the creation of the brand of higher education have been determined. The measures are necessary to create a positive brand for Ukrainian educational institutions are proposed.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7702
Appears in Collections:Кафедра управління персоналом та економіки праці



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.