Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7863
Title: Шляхи підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Мастер Профіт»
Other Titles: Ways to increase the competitiveness of the enterprise LLC «Master Profit»
Authors: Яковлєва, Р.Т.
Keywords: конкуренція
конкурентоспроможність
методи підвищення конкуренстоспроможності
конкурентні переваги
competition
competitiveness
methods of increase of competitiveness
competitive advantages
Issue Date: 2018
Abstract: Кваліфікаційна робота магістра складається з трьох розділів. Об’єкт дослідження – розроблення заходів для підвищення конкурентоспроможності підприємства «Мастер Профіт». У роботі розглядаються теоретичні аспекти конкуренціїї та її видів, а також поняття конкурентоспроможності підприємства, фактори, які впливають на конкурентоспроможність підприємства та методи оцінки конкурентоспроможності підприємства. Проаналізованодіяльність товариства з обмеженою відповідальністю «Мастер профіт». У роботі розглянуто структуру підприємства, продажі, закупки, інші витрати, маркетингову діяльність, логістичну складову. Виконані розрахунки, щодо ефективності діяльності підприємства, тобто валовий прибуток, чистий прибуток, рентабельність підприємства. Також у роботі досліджено конкурентне становище підприємства на ринку та його конкурентні переваги. Запропоновановжити заходи, щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства, а саме: зменшення витрат на оренду приміщення для магазина, зменшення витрат на дизайн магазина, оптимізація шляхів доставки товару,ремонт та реалізація бракованого товару.
Master's qualification work consists of three divisions. Object research - development of measures for increasing the competitiveness of the enterprise "Master Profit". This paper examines theoretical aspects of competition and its types, as well as the concept of enterprise competitiveness, factors that affect the competitiveness of enterprises and methods for assessing the competitiveness of the enterprise. Analyzed the activity of the limited liability company "Master Profit". The paper considers the structure of the enterprise, sales, purchases, other expenses, marketing activities, logistics component. Performed calculations on the efficiency of the enterprise, ie gross profit, net profit, profitability of the enterprise. Also in the work is investigated the competitive position of the company in the market and its competitive advantages. To propose measures to increase the competitiveness of the enterprise, namely: reducing the cost of renting premises for the store, reducing the cost of designing the store, optimizing the ways of delivery of goods, repair and implementation of defective goods.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7863
Appears in Collections:Факультет экономики и управления предпринимательством

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кваліфікаційна робота.pdf259,7 kBAdobe PDFView/Open
Реферат.pdf135,57 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.