Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8577
Title: Модель вибору стратегії компанії в області цінової і рекламної політики
Other Titles: A model for choosing a company's strategy in the area of pricing and advertising policy
Authors: Вергіна, А.І.
Issue Date: 2018
Keywords: цінова політика
рекламна політика
ринок збуту морозива
імітаційна модель
підприємство
price policy
advertising policy
market sales of ice cream
a simulation model
the company
Abstract: У роботі розглядаються основні поняття та цілі цінової і рекламної політики. Також охарактеризовано види та методи вибору цінових та рекламних стратегій. Охарактеризовано ринок збуту морозива в Україні та підприємства «Ласунка», проаналізовано маркетингові дослідження ринку морозива. Розроблено імітаційну модель діяльності умовного підприємства в умовах різних цінових та рекламних стратегій. Практичне значення одержаних результатів дипломної роботи полягає в тому, що розроблена модель може бути використана для аналізу поведінки споживача на ринку при застосуванні цінових та рекламних стратегій.
The paper considers the main concepts and objectives of pricing and advertising policies. Types and methods of choosing price and promotional strategies are also described. Characterized ice cream market in Ukraine and the company "Lasunka», analyzed market research ice cream. The simulation model of the activity of a conditional enterprise in the conditions of various price and advertising strategies is developed. The practical significance of the results of the thesis is that the developed model can be used to analyze consumer behavior on the market in the application of price and promotional strategies.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8577
Appears in Collections:Факультет менеджменту, обліку та інформаційних технологій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дипломна робота.pdf517,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.