Організація маркетингової діяльності підприємств сфери туризму
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У роботі розглянуто особливості діяльності підприємств сфери туризму, сутність маркетингу та зміст маркетингових досліджень в сфері туризму, специфіка маркетингу туристичних послуг у розрізі сегменту VIP-туризму.
В аналітичній частині досліджено специфіку функціонування туроператору «Фабрика туризму».
На підставі порівняльного аналізу туроператора «Фабрика туризму» та його найближчих конкурентів, пропоновано пріоритетні напрями щодо поліпшення маркетингової діяльності та зроблено економічне обґрунтування впровадження нового VIP-туру.
The thesis considers the peculiarities of the activities of enterprises in the sphere of tourism, the essence of marketing and the content of marketing research in the field of tourism, the specifics of marketing tourism services in the context of the segment of VIP-tourism. The analytical part explores the specifics of touristic company «Factory of Tourism». Based on the comparative analysis of the tour operator «Factory of Tourism» and its closest competitors, the directions for improving marketing activities were proposed and the economic feasibility of introducing a new VIP tour was made.
The thesis considers the peculiarities of the activities of enterprises in the sphere of tourism, the essence of marketing and the content of marketing research in the field of tourism, the specifics of marketing tourism services in the context of the segment of VIP-tourism. The analytical part explores the specifics of touristic company «Factory of Tourism». Based on the comparative analysis of the tour operator «Factory of Tourism» and its closest competitors, the directions for improving marketing activities were proposed and the economic feasibility of introducing a new VIP tour was made.