Гуманізація вищої освіти – імператив сьогодення
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Метою даної статті є дослідження процесу модернізації української освіти в контексті євроінтеграції, компаративістський аналіз прагматичної та ліберальної освітніх парадигм. Було зроблено висновок, що процес модернізації системи національної освіти в умовах євроінтеграції можна визначити як прогресивний динамічний розвиток у напрямку підвищення якості освіти та її економічної ефективності, гуманізації та гуманітаризації освітнього простору.
The purpose of this article is to study the process of modernizing of Ukrainian education in the context of European integration, comparative analysis of pragmatic and liberal educational paradigms. It was concluded that the process of modernizing of the national education system in the conditions of European integration can be defined as progressive dynamic development in the direction of improving the quality of education and its economic efficiency, humanization and humanitarization of the educational space.
The purpose of this article is to study the process of modernizing of Ukrainian education in the context of European integration, comparative analysis of pragmatic and liberal educational paradigms. It was concluded that the process of modernizing of the national education system in the conditions of European integration can be defined as progressive dynamic development in the direction of improving the quality of education and its economic efficiency, humanization and humanitarization of the educational space.
Description
Citation
Юшкевич Ю. С. Гуманізація вищої освіти – імператив сьогодення / Ю. С. Юшкевич // Освіта і наука у мінливому світі : проблеми та перспективи розвитку: матеріали Міжнар. наук. конф (Дніпро, 29-30 березня 2019 р.) – Дніпро: СПД «Охотнік», 2019. – С. 92-93.