Планування маркетингової діяльності підприємства
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У роботі розглядаються теоретичні основи планування маркетингової діяльністю підприємств, проаналізовано маркетингову діяльність фітнес клубу
«Фреш», досліджено маркетингове середовище підприємства та його комплекс маркетингу за допомогою таких методів як конкурентний аналіз, STEP-аналіз, SWOT-аналіз.
Пропонуються основні напрями удосконалення системи планування маркетинговою діяльністю фітнес клубу «Фреш» шляхом розробки рекомендацій щодо удосконалення системи організації та планування маркетингу на підприємстві, запропоновано заходи щодо планування впровадження нових видів послуг до асортименту клубу.
The paper deals with the theoretical basis of planning marketing activities of enterprises, analyzed the marketing activities of the fitness club "Fresh", investigated the marketing environment of the enterprise and its marketing mix using such methods as competitive analysis, STEP-analysis, SWOT-analysis. The main directions of improvement of system of planning by marketing activity of fitness club "Fresh" by development of recommendations for improvement of system of the organization and planning of marketing at the enterprise are offered, actions for planning of introduction of new types of services to the range of club are offered.
The paper deals with the theoretical basis of planning marketing activities of enterprises, analyzed the marketing activities of the fitness club "Fresh", investigated the marketing environment of the enterprise and its marketing mix using such methods as competitive analysis, STEP-analysis, SWOT-analysis. The main directions of improvement of system of planning by marketing activity of fitness club "Fresh" by development of recommendations for improvement of system of the organization and planning of marketing at the enterprise are offered, actions for planning of introduction of new types of services to the range of club are offered.