Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9246
Title: Реалізація конкурентної стратегії на засадах BSC
Other Titles: Impementation of enterprise’s competitive strategy based on BSC
Authors: Ніколаєнко, К.А.
Issue Date: 2018
Keywords: конкурентна стратегія
ринок перукарських та косметологічних послуг України
технологічна карта
діаграма Ісікави
збалансована система показників
competitive strategy
Ukrainian market of hairdressing and cosmetology services
technological card
fishbone diagram
balanced scorecard (BSC)
Abstract: У роботі досліджено основні підходи до сутності поняття «конкурентна стратегія» та вивчено класифікації конкурентних стратегій діяльності підприємства. Проаналізовано ринок перукарських та косметологічних послуг України з використанням методу п’яти конкурентних сил М. Портера. Сформовано збалансовану систему показників ПП «ЮРРО» та розроблено заходи з реалізації конкурентної стратегії підприємства.
The master’s thesis investigates the main approaches to the study of the concept of «competitive strategy» and studies the main classifications of enterprise’s competitive strategies. Author analyzed the Ukrainian market of hairdressing and cosmetology services using the method of five competitive forces of M. Porter. Author formed a balanced scorecard of the «URRO» LLC and developed measures to implement the competitive strategy of the enterprise.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9246
Appears in Collections:Факультет економіки і управління підприємництвом*



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.