Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9248
Title: Формування конкурентних переваг підприємства на ринку швейної продукції
Other Titles: Formation of competitive advantages of the enterprise in the market of sewing products
Authors: Пєнова, А.І.
Issue Date: 2018
Keywords: конкурентні переваги
конкурентоспроможність підприємства
ресурсний підхід
конкуренція
ресурси
здібності
ключові компетенції
competitive advantages
competitiveness of the enterprise
resource approach
competition
resources
abilities
core competencies
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти формування конкурентних переваг підприємства на засадах ресурсного підходу. Проаналізовано сутність конкурентних переваг підприємства, їх різновиди та методи оцінки у рамках ресурсного підходу. Надано загальну оцінку діяльності підприємства та проведено аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища. Визначено взаємозв’язки між ресурсами, здібностями, компетенціями та вимогами до продукції підприємства.
Diploma thesis deals with theoretical aspects of the formation of competitive advantages of the enterprise on the basis of the resource approach. The essence of competitive advantages of the enterprise, their types and methods of evaluation within the resource approach are analyzed. The general evaluation of the activity of the enterprise is given and an analysis of the internal and external environment is conducted. The relationship between resources, abilities, competencies and requirements to the products of the enterprise is determined.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9248
Appears in Collections:Факультет економіки і управління підприємництвом*

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пєнова А.І. Кваліфікаційна робота.pdf229,72 kBAdobe PDFView/Open
Пєнова А.І. Реферат.pdf534,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.