Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9824
Title: Формування стратегії управління персоналом в готелі «Geneva»
Other Titles: Formation of personnel management strategy at the hotel «Geneva»
Authors: Бурдіяк, Г.В.
Issue Date: 2018
Keywords: стратегія управління персоналом
готельне господарство
готель
організаційна структура
методи управління
корпоративна культура
мотивація
атестація
strategy of personnel management
hotel industry
hotel
organizational structure
management methods
corporate culture
motivation
certification
Abstract: У роботі розглядаються науково-теоретичні та прикладні аспекти щодо розробки стратегії управління персоналом готельного підприємства. Досліджено наукові підходи до визначення сутності категорії «управління персоналом» у готельному господарстві. Визначено основні методи управління персоналом у готельної сфері. Наведено загальну характеристика готельного підприємства «Geneva». Проведено аналіз виробничої діяльності готелю. Розглянуто стан організації праці та управління персоналом в готелі. Для формування стратегії управління персоналом в готелі «Geneva» запропоновано загальні принципи і методика проведення атестації персоналу. Розроблено методику оцінки рівня розвитку компетенцій співробітників та побудовано алгоритм оцінювання потенціалу працівника готелю. Запропоновано модель компетенцій співробітника готелю.
The graduation project with theoretical and applied aspects of the development of a hotel management strategy for a hotel company. The scientific approaches to the definition of the essence of the category "personnel management" in the hotel industry are researched. The basic methods of personnel management in the hotel sphere were determined. A general description of the hotel company "Geneva" was given. The analysis of the hotel's activity was done. The state of the organization of work and personnel management at the hotel. For the formation of the strategy of personnel management at the hotel "Geneva" the general principles and methods of carrying out certification of personnel was offered. The adapted model of the interrelation of the criteria of employee evaluation among themselves, with the goals and objectives of the hotel was presented. The model of competencies of a hotel employee was offered.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9824
Appears in Collections:Факультет міжнародної економіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бурдіяк Г.В. Кваліфікаційна робота.pdf482,29 kBAdobe PDFView/Open
Бурдіяк Г.В. Реферат.pdf396,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.