Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9904
Title: Дослідження і прогнозування кон’юнктури ринку одягу в Україні
Other Titles: Research and forecasting of the market of clothing market in Ukraine
Authors: Губа, О.В.
Issue Date: 2018
Keywords: легка промисловість
одяг
ринок одягу
виробництво одягу
кон’юнктура рику
light industry
clothing
clothing market
clothing production
market conditions
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти дослідження і прогнозування кон’юнктури ринку, аналіз кон’юнктури ринку одягу в Україні, прогнозування кон’юнктури ринку одягу. Проаналізовано кон’юнктуру світового та вітчизняного ринку одягу, стан функціонування вітчизняного ринку одягу, розглянуто методичні підходи щодо дослідження кон’юнктури ринку, досліджено конкурентне середовище на ринку одягу та ринок одягу за сегментами споживання, визначено ключові проблеми ринку одягу та напрями підвищення конкурентоспроможності підприємств легкої промисловості України. Запропоновано впровадити техніко-економічні та організаційні заходи стабілізації у галузі, вивести з експлуатації морально та фізично застаріле обладнання нерентабельних виробництв, формування сегментів споживачів та цільових ринків збуту одягу для підвищення експортного потенціалу галузі, підвищити конкурентоспроможність продукції шляхом зменшення енергетичних, матеріальних та трудових витрат і вдосконалення інфраструктури та диверсифікації виробництва.
Master's qualification work consists of three sections. The object of research is the process of studying the clothing market in Ukraine. The theoretical aspects of the research and forecasting of the market situation, the analysis of the market situation of clothing in Ukraine, and the forecasting of the clothing market situation are considered. The situation of the world and domestic clothing market, the state of the functioning of the domestic apparel market was analyzed, methodical approaches were examined to study the market conditions, the competitive environment in the clothing market and the clothing market according to the segments of consumption was investigated, the key problems of the clothing market and the directions of increasing the competitiveness of enterprises were determined. It was proposed to introduce techno-economic and organizational measures of stabilization in the industry, to decommission obsolete equipment of unprofitable productions, to form segments of consumers and target markets for clothing to increase the export potential of the industry, to increase the competitiveness of products by reducing material and labor costs, and improving infrastructure and diversifying production .
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9904
Appears in Collections:Центр заочної та вечірньої форм навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кваліфікаційна робота.pdf212,68 kBAdobe PDFView/Open
Реферат.pdf354,34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.