Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9994
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDavydenko, I.V.-
dc.contributor.authorДавиденко, І.В.-
dc.contributor.authorДавиденко, И.В.-
dc.contributor.authorShykina, O.V.-
dc.contributor.authorШикіна, О.В.-
dc.contributor.authorШикина, О.В.-
dc.date.accessioned2019-09-06T11:20:18Z-
dc.date.available2019-09-06T11:20:18Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationDavydenko I., Shykina O., Gudz P., Tovkan O., Yakymyshyn L., Golovchenko O. (2019). Support system of solutions for planning sales activities in the tourism industry. International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT) ISSN: 2249 – 8958, Volume-8 Issue-6, August, 2019 P. 3979–3983.ru_RU
dc.identifier.otherDOI: 10.35940/ijeat.F9082.088619-
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9994-
dc.description.abstractThe problems of creating methodologies and analytical models for decision support for planning and forecasting operational activities are compounded by the vast majority of tourism companies due to industry specifics and are currently not fully developed due to the current level of business planning, the traditional commitment of company management to administer and situational management, the prevalence of a retrospective approach to analysis over-promising, low quality and similar data of managerial accounting for the formation of a reliable operational "fact", as well as weak formalization and automation of the in-house process of financial and economic planning and forecasting based on information and analytical systems. The developed decision support system for marketing planning in the tourism industry and the supporting algorithm incorporates the functionality of sliding adaptive planning of daily revenue, which can significantly reduce the information gap between the strategic and operational levels of tourism company management and significantly improve the quality of the generally accepted process of budget marketing of sales. As a result, the decision support system not only takes into account the features of the typical process of corporate marketing planning but also allows you to design a system of dynamic planning and to forecast the marketing activities of a travel company with improved properties of efficiency, accuracy and adaptabilityru_RU
dc.description.abstractПроблеми створення методології та аналітичних моделей підтримки прийняття рішень щодо планування та прогнозування операційної діяльності ускладняються переважною більшістю туристичних компаній через специфіку галузі та наразі не повністю розроблені через сучасний рівень бізнес-планування, традиційну прихильність компанії управління для адміністрування та ситуаційного управління, поширеність ретроспективного підходу до аналізу надмірно перспективних, низької якості та подібних даних управлінського обліку для формування надійного оперативного «факту», а також слабка формалізація та автоматизація роботи власного підприємства процес фінансово-економічного планування та прогнозування на основі інформаційно-аналітичних систем. Розроблена система підтримки прийняття рішень для маркетингового планування в туристичній галузі та допоміжний алгоритм включає функціональність ковзаючого адаптивного планування добових доходів, що може значно зменшити інформаційний розрив між стратегічним та операційними рівнями управління туристичною компанією та значно підвищити якість загальноприйнятих рішень щодо бюджету маркетингової діяльності продажів. Як результат, система підтримки прийняття рішень не тільки враховує особливості типового процесу корпоративного маркетингового планування, але також дозволяє розробити систему динамічного планування та прогнозувати маркетингову діяльність туристичної компанії з покращеною ефективністю-
dc.description.abstractПроблемы создания методологии и аналитических моделей поддержки принятия решений по планированию и прогнозирования операционной деятельности усложняются подавляющим большинством туристических компаний в силу специфики отрасли и пока не полностью разработаны из-за современного уровня бизнес-планирования, традиционную приверженность компании управления для администрирования и ситуационного управления, распространенность ретроспективного подхода к анализу чрезмерно перспективных, низкого качества и подобных данных управленческого учета для формирования надежного оперативного «факта», а также слабая формализация и автоматизация работы собственного предприятия процесс финансово-экономического планирования и прогнозирования на основе информационно-аналитических систем. Разработана система поддержки принятия решений для маркетингового-
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherBlue Eyes Intelligence Engineering & Sciences Publication (BEIESP)ru_RU
dc.subjectIAS DSSru_RU
dc.subjectPlanningru_RU
dc.subjectSales Activitiesru_RU
dc.subjectSolutionsru_RU
dc.subjectSupport Systemru_RU
dc.subjectTourism Industryru_RU
dc.subjectміжнародні стандарти бухгалтерського облікуru_RU
dc.subjectплануванняru_RU
dc.subjectторгова діяльністьru_RU
dc.subjectрішенняru_RU
dc.subjectсистема підтримкиru_RU
dc.subjectтуристична індустріяru_RU
dc.subjectмеждународные стандарты бухгалтерского учетаru_RU
dc.subjectпланированиеru_RU
dc.subjectсбытовая деятельностьru_RU
dc.subjectрешенияru_RU
dc.subjectсистема поддержкиru_RU
dc.subjectиндустрия туризмаru_RU
dc.subjectстаття-
dc.titleSupport System of Solutions for Planning Sales Activities in the Tourism Industryru_RU
dc.title.alternativeСистема підтримки рішень для планування збутової діяльності в індустрії туризмуru_RU
dc.title.alternativeСистема поддержки решений для планирования сбытовой деятельности в индустрии туризмаru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.