00 DSpace/Manakin Repository

Облік, аудит та аналіз в системі управління витратами на збут торгівельного підприємства (на прикладі ТОВ «Таврія В»)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Попова, О.М.
dc.date.accessioned 2020-03-18T08:05:57Z
dc.date.available 2020-03-18T08:05:57Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11108
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота магістра складається з трьох розділів. Об’єкт дослідження – система обліку, аудиту та аналізу в системі управління витратами на збут торгівельного підприємства. У роботі розглянуто теоретичні аспекти визначення та класифікації витрат на збут та маркетингову діяльність для цілей організації обліку, аудиту та аналізу. Проаналізовано діючу практику обліку витрат на збут ТОВ «Таврія В». Запропоновано: перелік статей та рахунків для організації обліку витрат на збут та маркетингову діяльність; методику планування аудиторського процесу витрат на збут. Виконано моделювання оптимальної структури витрат на збут та маркетингову діяльність підприємства, при досягненні запланованого обсягу реалізації та в рамках визначеного бюджету витрат. ru_RU
dc.description.abstract Master's qualification work consists of three sections. The object of research - the system of accounting, auditing and analysis in the management system of selling expenses of the trading enterprise. The theoretical aspects of determination and classification of selling and marketing expenses were considered for the aims of organization of account, audit and analysis. The current practice of accounting and audit of selling expenses at LTD «Tavria V» was analyzed. It is proposed: a list of articles and accounts for selling and marketing expenses; methodology for planning the audit process of sales costs. Modeling of optimal cost structure for selling and marketing activities of the enterprise was performed, when the planned sales volume was reached and within the defined cost budget.
dc.description.abstract Master's qualification work consists of three sections. The object of research - the system of accounting, auditing and analysis in the management system of selling expenses of the trading enterprise. The theoretical aspects of determination and classification of selling and marketing expenses were considered for the aims of organization of account, audit and analysis. The current practice of accounting and audit of selling expenses at LTD «Tavria V» was analyzed. It is proposed: a list of articles and accounts for selling and marketing expenses; methodology for planning the audit process of sales costs. Modeling of optimal cost structure for selling and marketing activities of the enterprise was performed, when the planned sales volume was reached and within the defined cost budget.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.subject витрати ru_RU
dc.subject облік ru_RU
dc.subject аудит ru_RU
dc.subject аналіз ru_RU
dc.subject управління ru_RU
dc.subject збут ru_RU
dc.subject маркетинг ru_RU
dc.subject expenses ru_RU
dc.subject accounting ru_RU
dc.subject auditing ru_RU
dc.subject analysis ru_RU
dc.subject management ru_RU
dc.subject selling ru_RU
dc.subject marketing ru_RU
dc.subject кафедра бухгалтерського обліку та аудиту ru_RU
dc.subject 071 облік і оподаткування ru_RU
dc.title Облік, аудит та аналіз в системі управління витратами на збут торгівельного підприємства (на прикладі ТОВ «Таврія В») ru_RU
dc.title.alternative Accounting, auditing and analysis in the sales management system of a trading company (on the example of LTD «Tavria V» ru_RU
dc.type Diplomas ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу