00 DSpace/Manakin Repository

Marketing as the source of establishment of pillars of the enterprise intellectual capital

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Litvinov, O.
dc.contributor.author Літвінов, О.С.
dc.date.accessioned 2020-12-23T12:07:15Z
dc.date.available 2020-12-23T12:07:15Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier DOI: 10.15276/mdt.3.3.2019.2
dc.identifier.citation Litvinov O. Marketing as the source of establishment of pillars of the enterprise intellectual capital / O. Litvinov, T. Nefedova // Marketing and Digital Technologies. – 2019. – Vol. 3 – No 3. – P. 16-24. en_US
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12085
dc.description.abstract Тhe article analyzes the development of ideas about the composition of intellectual capital and the place of marketing as its source. The key problem is determining the list of features by which the classification of intellectual capital components will be formed. On the basis of a critical analysis of the existing classifications of intellectual capital components, the author's classification was formed on the following grounds: by sources of formation; by subjects or carriers; by functional content; depending on the origin; depending on the degree of controllability; by scope; on the principle of belonging of elements; depending on the stage of the play cycle; depending on the dynamics of their wear and play; by way of storing information; in relation to the process of creating new objects; depending on the degree of identification. en_US
dc.description.abstract У статті проаналізовано розвиток ідей щодо складу інтелектуального капіталу та місця маркетингу як його джерела. Ключовою проблемою є визначення переліку ознак, за якими буде формуватися класифікація компонентів інтелектуального капіталу. На основі критичного аналізу існуючих класифікацій компонентів інтелектуального капіталу сформувалася авторська класифікація за такими ознаками: за джерелами формування; за предметами чи носіями; за функціональним змістом; залежно від походження; залежно від ступеня керованості; за обсягом; за принципом належності елементів; залежно від стадії ігрового циклу; залежно від динаміки їх зносу; шляхом зберігання інформації, стосовно процесу створення нових об’єктів; залежно від ступеня ідентифікації.
dc.language.iso en en_US
dc.subject intellectual capital en_US
dc.subject intellectual capital elements en_US
dc.subject human capital en_US
dc.subject capital of relations en_US
dc.subject organizational capital en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject інтелектуальний капітал en_US
dc.subject елементи інтелектуального капіталу en_US
dc.subject людський капітал en_US
dc.subject капітал відносин en_US
dc.subject організаційний капітал en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject стаття en_US
dc.title Marketing as the source of establishment of pillars of the enterprise intellectual capital en_US
dc.title.alternative Місце маркетингу у формуванні системи класифікаційних ознак інтелектуального капіталу підприємства en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу