У статті обґрунтовано необхідність застосування поняття облікового
стратегічного інформаційного простору як складової системи бухгалтерських наукових
знань. Предметом дослідження є система інформаційного забезпечення стратегічного
управління. Метою статті є обґрунтування поняття облікового стратегічного
інформаційного простору, виділення і опис його основних складових на основі використання
положень комунікаційної теорії. Методологічною основою дослідження було обрано
комунікаційну теорію та концепцію інформаційного простору. Одержані в статті
наукові результаті можуть бути використані для удосконалення теоретичних засад
бухгалтерського обліку, а також для удосконалення практики формування інформаційного
забезпечення системи стратегічного управління на підприємствах. Проаналізовано погляди
дослідників стосовно необхідності виділення облікового стратегічного інформаційного
простору. Визначено місце облікового стратегічного інформаційного простору в обліковій
системі в контексті розуміння бухгалтерського обліку як інформаційно-комунікаційної
системи. Запропоновано визначення облікового стратегічного інформаційного простору як
сукупності різноманітних видів облікової інформації стратегічного спрямування, джерел її
виникнення, місць обробки, збереження та передачі, що стосується як обліково-
інформаційної системи окремої бізнес-одиниці, так і окремих елементів такої системи.
Виділено та обґрунтовано у складі облікового стратегічного інформаційного простору
три основні елементи: облікові стратегічні інформаційні ресурси; засоби облікової
стратегічної інформаційної інфраструктури; засоби облікової стратегічної інформаційної
взаємодії. Запропоновано більш глибоке розуміння вимог суб’єктів стратегічного
управління до бухгалтерської звітності та процесу формування облікової інформації.
The article substantiates the necessity of applying the concept of accounting strategic
information space as a component of accounting scientific knowledge system. The subject of the
study is the strategic management information support system. The purpose of the article is to
substantiate the concept of accounting strategic information space, allocation and description of
its main components based on the use of the provisions of communication theory. The
methodological basis of the study was the communication theory and the concept of information
space. The scientific results obtained in the article can be using to improve the theoretical
foundations of accounting, as well as the practice of information support forming for the strategic
management system at the enterprises. The views of researchers on the need to allocate
accounting strategic information space are analyzed. The place of the accounting strategic
information space in the accounting system in the context of understanding accounting as information and communication system has been determined. The definition of accounting
strategic information space as a combination of various types of accounting information of a
strategic direction, the sources of its occurrence, the places of its processing, storage, and
transmission, which concern both the accounting and information system of a separate business
unit, and individual elements of such a system, was proposed. Three main elements have been
identified and substantiated as a part of accounting strategic information space: accounting
strategic information resources; means of accounting strategic information infrastructure; means
of accounting strategic information interaction. A deeper understanding of the requirements of the
strategic management subjects to accounting and accounting information process forming has
been suggested.