У статті досліджено сутність ризик-орієнтованого підходу до генерації
вартості підприємств транспортно-логістичного спрямування. Завдання дослідження –
визначити зміст всіх складових ризик-менеджменту на прикладі підприємств зазначеної
галузі. Методологічною особливістю вивчення складових ризик орієнтованого підходу є
розкриття сучасної парадигми «Industry 4.0», а саме, комплексне дослідження факторів
операційної, інвестиційної та фінансової діяльності. Ключовим критерієм ефективності
господарювання в статті аргументується застосування показника вартості
підприємства. Крім того передбачається використовувати методологію розрахунку
впливу Value at Risk на генерацію вартості підприємства. Результатом дослідження
складових ризик-орієнтованого підходу до формування показників вартості підприємств
транспортно-логістичної галузі стало отримання чіткого алгоритму визначення кожного
з ключових факторів ризику, притаманних для галузі. Особливу увагу приділено опису
прояву IT-системи електронних ризиків, зокрема хакерських атак та інших кіберзлочинів.
Практична унікальність отриманих результатів дослідження міститься в тому, що на
прикладі підприємства BKP (Україна) розроблено аргументовану політику управління
ризиками в повній відповідності до Стандарту ISO 31000. Ідентифікацію ризиків здійснено
за признаками ймовірності ризиків та розрахунку мінімізації впливу їх наслідків на вартісні
показники діяльності підприємства. За результатами дослідження констатовано
практичну корисність вищенаведеної управлінської моделі генерації вартості
підприємства, що безпосередньо спирається на дослідженні головних ризик-факторів
діяльності транспортно-логістичних підприємств України, обґрунтовано можливість її
запровадження в практичній площині реалізації бізнес-процесів.
The article investigates the essence of the risk-based approach to generating the value of
enterprises with transport and logistics specialization. The objective of the study is to determine
the content of all components of risk management using the example of this industry.
Methodological feature of the components’ study on the risk-based approach is a disclosure of the
modern paradigm «Industry 4.0», namely, a comprehensive study of operational, investment and
financial activities factors. The key criterion of economic efficiency in the article substantiates the
use of the enterprise value indicator. In addition, it is proposed to use the methodology for
calculating the impact of Value-at-Risk on the generation of enterprise value. The result of the
study of the risk-based approach’s components to the formation of enterprises value indicators in
the transport and logistics industry is to obtain a clear algorithm for determining each of the key
risk factors inherent in the industry. Particular attention is paid to the description of the
manifestation of the IT-system of electronic risks, in particular, hacker attacks and other
cybercrimes. The practical uniqueness of the obtained research results lies in the fact that, using the example of BKP (Ukraine), a reasoned risk management policy is developed in full compliance
with the ISO 31000 standard. Risks were identified based on the probability of risks and
calculation of minimizing the impact of their consequences on the cost indicators of the enterprise.
Based on the results of the study, it is established the practical usefulness of the above-described
management model for generating of an enterprise value, directly based on the study of the main
risk factors for activities of transport and logistics companies in Ukraine, it is substantiated the
possibility of its implementation in the practical aspects of the business processes implementation.