У роботі розглядаються науково-теоретичні підходи до формування стратегії розвитку гастрономічного туризму. Висвітлена класифікація видів та форм гастрономічного туризму. Розглянутий світовий досвід формування стратегій розвитку гастрономічного туризму.
Проаналізовано фінансово-господарська діяльність ресторанної мережі «Реста» та її конкурентоспроможність на ринку м. Одеси. Розроблено організаційні заходи щодо формування кластерної стратегії розвитку послуг ресторанної мережі «Реста» на ринку гастрономічного туризму.
Запропоновано та обґрунтовано економічна доцільність кластерної стратегії розвитку послуг мережі «Реста».
The qualifying work consists of an introduction, three chapters, conclusions, a list of sources used and applications.
The work considers scientific and theoretical approaches to the formation of a strategy for the development of gastronomic tourism. The classification of directions and forms of gastronomic tourism is covered. The world experience of formation of strategies of development of gastronomic tourism is considered.
The economic and organizational characteristics of the restaurant chain "Resta" and its competitiveness in the market of Odessa are analyzed. Organizational measures have been invented to form a cluster strategy for the development of Resta restaurant chain services.
The economic expediency of the cluster strategy of services of the "Resta" network is offered and substantiated.