Об’єкт дослідження. Об’єктом дослідження є ринок кредитних послуг, які здійснюються із
використанням технології peer-to-peer (Р2Р). Ураховуючи інноваційність цієї діяльності, одним з найбільш
проблемних місць є недостатня кількість розробок стосовно кількісної оцінки масштабів загрози з боку нових
учасників кредитного ринку.
Методологія. Інформаційною базою дослідження стали наукові публікації та звіти міжнародних
організацій, присвячені проблемам пошуку ресурсів та здійснення Р2Р-кредитування, а також статистичні дані
інтернет-ресурсів стосовно обсягів діяльності FinTech-фірм на окремих сегментах ринку. Використані такі
методи дослідження: наукова абстракція, індукція та дедукція, аналіз та синтез (при уточненні категоріального
апарату дослідження та визначенні об’єкту аналізу); розрахунок показників ринкової концентрації (при оцінці
конкурентного середовища галузі Р2Р-кредитування).
Результати. На підставі теоретичних узагальнень в статті запропоновано визначення Fintech
Р2Р-кредитування та охарактеризовано основні бізнес-моделі його здійснення. Проведено оцінку
конкурентного середовища на ринку Р2Р-кредитування: встановлено високий рівень концентрації ринку,
фокусування Fintech-фірм на певних сегментах та диференціацію кредитних продуктів. Здійснено порівняння
обсягів діяльності традиційних банків (на прикладі Citi Group) та електронних кредитних платформ. Визначені
конкурентні переваги банків та Fintech-фірм. Доведено необхідність кооперації основних учасників ринку
фінансових послуг.
Наукова новизна. У статті удосконалені науково-методичні підходи щодо оцінки концентрації та
конкуренції на ринку Р2Р-кредитування.
Практична та (або) теоретична значущість. Практична значущість дослідження полягає у
розробленні рекомендацій щодо подальшої кооперації традиційних банків та Fintech-компаній. Впровадження
сформульованих пропозицій сприятиме виробленню найбільш оптимальних форм кооперацій банків та Fintech-
компаній.
Object of study. The object of the study is the market of credit services which are carried out using peer-to-peer
(P2P) technology. Given the innovative nature of this activity, one of the most problematic areas is the lack of
development to quantify the scale of the threat from new entrants to the credit market.
Methodology. The information base of the research have been scientific publications and reports of international
organizations on the problems of finding resources and the implementation of P2P-lending, as well as statistics of
Internet resources on the volume of FinTech-firms in certain market segments. The following research methods have
been used: scientific abstraction, induction and deduction, analysis and synthesis (when specifying the categorical
apparatus of research and determining the object of analysis); calculation of market concentration indicators (when
assessing the competitive environment of the P2P lending industry).
Results. Based on theoretical generalizations, the definition of Fintech P2P-lending has been proposed as well as
the main business models of its implementation have been described in the article. The competitive environment in the
P2P-lending market such as a high level of market concentration has been assessed as well as focus of Fintech-firms on
certain segments and differentiation of credit products have been established. The scope of activity of traditional banks
(on the example of CitiGroup) and electronic credit platforms has been compared. The competitive advantages of banks
and Fintech-firms have been determined. The necessity of cooperation of the main participants of the financial services
market has been proved.
Scientific novelty. The scientific and methodological approaches to assessing the concentration and competition
in the market of P2P lending have been improved in the article.
Theoretical and practical significance. The practical significance of the study is to develop recommendations for further cooperation between traditional banks and Fintech companies. The implementation of the formulated proposals will contribute to the development of the most optimal forms of cooperation between banks and Fintech companies.