В статті розглянуто розвиток концепції управління результативністю. Дове-
дено, що в основу концепції покладено принцип єдності цілей і результатів. Доведено доці-
льність побудови системи управління результативністю логістичного бізнесу на засадах
збалансованої системи показників, що надає можливість охопити найважливіші проекції
бізнесу. Сформовано механізм управління результативністю, який акцентує увагу на оці-
нюванні якісних індикаторів перебігу бізнес-процесів логістичного підприємства. Запропо-
новано формувати індикатори результативності за фінансовою проекцією з використан-
ням моделі Дюпона. З використанням експертного опитування систематизовано індика-
тори оцінки якості бізнес-процесів логістичного підприємства.
The purpose of the article is to form a mechanism for performance management of the
logistics company on the basis of systematization of relevant indicators taking into account the
quality of its business processes. The article considers the concept development of performance
management. It is proved that the concept of performance management is based on the principle
of unity of goals and results. The expediency of building a logistics business performance management
system on the basis of a balanced scorecard is proved, which provides an opportunity to
cover the most important business projections. A performance management mechanism has been
formed, which focuses on evaluating quality indicators of the business processes of a logistics company. The performance management mechanism includes the following components: formation
of performance indicators; verification and evaluation of performance indicators; assessment
of the quality of business processes of a logistics company; development of measures to
increase the efficiency of the logistics company; monitoring the implementation of measures and
measuring their results. It is proposed to form performance indicators according to the financial
projection using the DuPont model. The main business processes of the logistics company are
determined: work with clients on order processing; cargo delivery; customs clearance; work with
customer complaints; work of commercial representatives. Using an expert survey, indicators for
assessing the quality of business processes of a logistics company are systematized. It is proved
that to assess the quality of business processes of a logistics company it is advisable to use the
method of fuzzy logic.