DSpace Repository

Освітні інновації – вимоги теперішнього та майбутнього

Show simple item record

dc.contributor.author Тарасенко, М.І.
dc.contributor.author Бадюл, Л.М.
dc.contributor.author Tarasenko, M.
dc.contributor.author Badul, L.
dc.date.accessioned 2021-12-03T13:51:40Z
dc.date.available 2021-12-03T13:51:40Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Тарасенко М. І. Освітні інновації – вимоги теперішнього та майбутнього / М. І. Тарасенко, Л. М. Бадюл // Академічні студії. Серія «Педагогіка». – 2021. – Вип. 3. – Ч. 2. – С. 128-132. en_US
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13792
dc.description.abstract Стаття присвячена важливим і суттєвим аспектам освіти. Справжнє, але особливо майбутнє, показує нам, що утворення, подібного до того, яке використовується сьогодні, вже недостатньо. Сфера інновацій дуже обширна, в нашій статті ми робимо акцент на новизні змісту освіти, а також методів і форм педагогічної роботи. За мету статті маємо спонукати вчителів глибоко задуматися про можливості поліпшення освіти. Доведено, що інновації в освіті - це не тільки поточні вимоги сьогодення, це особливо важлива відповідальність вчителів і педагогів за майбутнє. Проаналізовано, що часто під час обговорення освіти стає питання: взагалі що таке інновації та користь від їх впровадження в науку. Педагоги не повинні забувати і про інформаційних і комунікаційних технологіях, які також вносять надзвичайно важливий внесок в інновації в освіті. У статті описано та доведено, що нинішнє і майбутнє викладання принципово різняться. Воно характеризується атрибутами, наприклад активністю, співпрацією, творчістю, інтерактивністю і багато іншим. E.M. Rogers [Diffusion: 551] описує дуже красиве і коротке нововведення викладача в своїй книзі «Diffusion of innovations». Такі викладачі вчать з інтересом. Суть і мета роботи «вимірюється» і цінується, що не повинно викликати у студентів стресу і не заважати навчанню. Вони приділяють особливу увагу мотивації студентів до навчання. Це супроводжується їх прагненням бути винахідливими і творчими. У цьому сенсі ми відзначаємо, що інновації не завжди означають щось виключно нове. Новаторство також полягає в творчості і підході викладача та студентів. А.Г. Бермус [Бермус: 380] також дуже багато пише в своїй книзі про нововведення в освіті в декількох контекстах - це просто питання впровадження цих ідей в реальну освіту. en_US
dc.description.abstract In our article we consider important and essential aspects of education. The present, but especially the future, shows us that education like the one used today is no longer enough. The sphere of innovation is very extensive; in our article we emphasize the novelty of the education content, as well as the methods and forms of pedagogical work. The purpose of the article is to encourage teachers to think deeply about the possibilities for improving education. Innovation in education is not only the current requirements of the present time it is a particularly important responsibility of teachers and educators for the future. During the discussion of education, the question sometimes arises: what is innovative? The answer to this is given in the article, but we can come up with a different answer. We could describe past studies as "learning with chalk, language and listening." Of course, we do not need to describe and explain that the current and future of teaching are fundamentally different. It is characterized by such attributes as activity, collaboration, creativity, interactivity and many others. We must not forget information and communication technologies which also make an extremely important contribution to innovation in education. E.M. Rogers describes the teacher`s very beautiful and short innovation in his book "Difference of innovations." Such teachers teach with interest. The essence and purpose of the work is "measured" and appreciated, which should not cause students` stress and not interfere with study. They pay special attention to students` motivation to study. This is accompanied by their desire to be inventive and creative. In this sense, we note that innovation does not always mean something exclusively new. Innovation also lies in the creativity and the teacher and students` approach. A.G. Bermus also writes a lot in his book about innovation in education in several contexts - this is just a question of implementing these ideas into real education.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject освіта en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject нормативи en_US
dc.subject освітня програма en_US
dc.subject предметна дидактика en_US
dc.subject методи навчання en_US
dc.subject практика en_US
dc.subject міждисциплінарний підхід en_US
dc.subject education en_US
dc.subject innovations en_US
dc.subject standards en_US
dc.subject educational program en_US
dc.subject subject didactics en_US
dc.subject methods of study en_US
dc.subject practice en_US
dc.subject interdisciplinary approach en_US
dc.title Освітні інновації – вимоги теперішнього та майбутнього en_US
dc.title.alternative Educational innovations - requirements of present and future en_US
dc.type Article en_US
dc.identifier.doi https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.20


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account