У роботі розглянуто поняття конкурентоспроможності туристичної фірми, визначено сутність та особливості управління конкурентоспроможністю турфірми, досліджено фактори, що впливають на процес управління конкурентоспроможністю тур фірми.
Надано загальну економічну характеристику турагенства «Estrella», оцінено рівень конкурентоспроможності турагенства «Estrella», проаналізовано фактори впливу на конкурентоспроможність туристичного підприємства «Estrella».
Запропоновано оптимізацію організаційної структури управління підприємством, обґрунтувано маркетингової стратегії турагенства «Estrella», запропоновано рекламні заходи як чинник підвищення конкурентоспроможності турагенства «Estrella».
The paper considers the concept of competitiveness of a travel company, defines the essence and features of managing the competitiveness of a travel agency, and examines the factors that affect the process of managing the competitiveness of a travel company.
The general economic characteristics of the Estrella travel agency are given, the level of competitiveness of the Estrella travel agency is assessed, and the factors influencing the competitiveness of the Estrella travel enterprise are analyzed.
Optimization of the organizational structure of enterprise management is proposed, the marketing strategy of the Estrella travel agency is justified, and advertising activities are proposed as a factor in increasing the competitiveness of the Estrella travel agency.