00 DSpace/Manakin Repository

Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Leshchyna, I.
dc.contributor.author Asieieva, Yu.
dc.contributor.author Vasylieva, O.
dc.contributor.author Strelnikova, I.
dc.contributor.author Kovalska, N.
dc.contributor.author Лещина, І.В.
dc.contributor.author Асєєва, Ю.О.
dc.contributor.author Васильєва, О.В.
dc.contributor.author Стрельнікова, І.М.
dc.contributor.author Ковальська, Н.А.
dc.date.accessioned 2022-02-07T08:10:39Z
dc.date.available 2022-02-07T08:10:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Leshchyna I. Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic / I. Leshchyna, Yu. Asieieva, O. Vasylieva, I. Strelnikova, N. Kovalska // Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic. Amazonia Investiga. – 2021. – Vol. 10 (48). – P. 200-208. en_US
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14169
dc.description.abstract The article presents a detailed study of clinical manifestations of adjustment disorders. The aim of our research to study the peculiarities of adjustment disorders of English speaking international students and to develop a system of its psychotherapeutic correction in a medical institution of higher education. The research methods: theoretical analysis and generalization of literature on the research topic, psychodiagnostic and mathematical-statistical methods. The study was conducted in the context in English speaking foreign students of reforming educational services in Ukrainian higher education institutions against the background of the COVID-19 pandemic and distance learning. The study based on 103 English speaking foreign students of III-Vth years of education in Kharkiv National Medical University, both sex (52 male and 51 female). The average age of the surveyed foreign students was 22.0±1.8 years. Foreign students were divided into three groups. The first group included 40 fourth-year students, the second group 40 third-year students, the third group consisted of 23 fifth-year students. The survey consisted of several stages and was conducted on-line. The first stage was carried out at the beginning of the quarantine, the second after 3 months. Psycho-corrective measures had a positive effect on the dynamics of mental state in 82.5 % of international students. In 68.7 % there was a reduction in maladaptation. en_US
dc.description.abstract В статті представлено детальне дослідження клінічних проявів розладів адаптації. Мета дослідження: вивчення особливостей розладів адаптації іноземних студентів англомовної форми навчання та розробка системи їх психотерапевтичної корекції в умовах медичного закладу вищої освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літератури з теми дослідження, психодіагностичні та математико-статистичні методи. Дослідження проводилось в контексті англомовних іноземних студентів щодо реформування освітніх послуг у вищих навчальних закладах України на тлі пандемії COVID-19 та дистанційного навчання. Дослідження проведене на 103 англомовних іноземних студентах III-V курсів Харківського національного медичного університету, обох статей (52 чоловіки та 51 жінка). Середній вік опитаних іноземних студентів становив 22,0±1,8 року. Іноземних студентів розділили на три групи. Перша група включала 40 студентів четвертого курсу, друга група – 40 студентів третього курсу, третя група складалася з 23 студентів п’ятого курсу. Опитування складалося з декількох етапів і проводилося в режимі он-лайн. Перший етап проводився на початку карантину, другий – через 3 місяці. Психокорекційні заходи позитивно вплинули на динаміку психічного стану у 82,5% іноземних студентів. У 68,7% відмічено редукцію дезадаптиіних станів.
dc.language.iso en en_US
dc.subject adjustment disorders en_US
dc.subject online learning en_US
dc.subject COVID-19 pandemic en_US
dc.subject anxiety en_US
dc.subject depression en_US
dc.subject psychosomatic disorders en_US
dc.subject foreign students en_US
dc.subject розлади адаптації en_US
dc.subject онлайн-навчання en_US
dc.subject пандемія COVID-19 en_US
dc.subject тривога en_US
dc.subject депресія en_US
dc.subject психосоматичні розлади en_US
dc.subject іноземні студенти en_US
dc.title Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic en_US
dc.title.alternative Розлади адаптації в іноземних студентів, що навчаються англійською мовою в період пандемії en_US
dc.type Article en_US
dc.identifier.doi https://doi.org/10.34069/AI/2021.48.12.21


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу