Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Leshchyna, I. | |
dc.contributor.author | Asieieva, Yu. | |
dc.contributor.author | Vasylieva, O. | |
dc.contributor.author | Strelnikova, I. | |
dc.contributor.author | Kovalska, N. | |
dc.contributor.author | Лещина, І.В. | |
dc.contributor.author | Асєєва, Ю.О. | |
dc.contributor.author | Васильєва, О.В. | |
dc.contributor.author | Стрельнікова, І.М. | |
dc.contributor.author | Ковальська, Н.А. | |
dc.date.accessioned | 2022-02-07T08:10:39Z | |
dc.date.available | 2022-02-07T08:10:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Leshchyna I. Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic / I. Leshchyna, Yu. Asieieva, O. Vasylieva, I. Strelnikova, N. Kovalska // Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic. Amazonia Investiga. – 2021. – Vol. 10 (48). – P. 200-208. | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14169 | |
dc.description.abstract | The article presents a detailed study of clinical manifestations of adjustment disorders. The aim of our research to study the peculiarities of adjustment disorders of English speaking international students and to develop a system of its psychotherapeutic correction in a medical institution of higher education. The research methods: theoretical analysis and generalization of literature on the research topic, psychodiagnostic and mathematical-statistical methods. The study was conducted in the context in English speaking foreign students of reforming educational services in Ukrainian higher education institutions against the background of the COVID-19 pandemic and distance learning. The study based on 103 English speaking foreign students of III-Vth years of education in Kharkiv National Medical University, both sex (52 male and 51 female). The average age of the surveyed foreign students was 22.0±1.8 years. Foreign students were divided into three groups. The first group included 40 fourth-year students, the second group 40 third-year students, the third group consisted of 23 fifth-year students. The survey consisted of several stages and was conducted on-line. The first stage was carried out at the beginning of the quarantine, the second after 3 months. Psycho-corrective measures had a positive effect on the dynamics of mental state in 82.5 % of international students. In 68.7 % there was a reduction in maladaptation. | en_US |
dc.description.abstract | В статті представлено детальне дослідження клінічних проявів розладів адаптації. Мета дослідження: вивчення особливостей розладів адаптації іноземних студентів англомовної форми навчання та розробка системи їх психотерапевтичної корекції в умовах медичного закладу вищої освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літератури з теми дослідження, психодіагностичні та математико-статистичні методи. Дослідження проводилось в контексті англомовних іноземних студентів щодо реформування освітніх послуг у вищих навчальних закладах України на тлі пандемії COVID-19 та дистанційного навчання. Дослідження проведене на 103 англомовних іноземних студентах III-V курсів Харківського національного медичного університету, обох статей (52 чоловіки та 51 жінка). Середній вік опитаних іноземних студентів становив 22,0±1,8 року. Іноземних студентів розділили на три групи. Перша група включала 40 студентів четвертого курсу, друга група – 40 студентів третього курсу, третя група складалася з 23 студентів п’ятого курсу. Опитування складалося з декількох етапів і проводилося в режимі он-лайн. Перший етап проводився на початку карантину, другий – через 3 місяці. Психокорекційні заходи позитивно вплинули на динаміку психічного стану у 82,5% іноземних студентів. У 68,7% відмічено редукцію дезадаптиіних станів. | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | adjustment disorders | en_US |
dc.subject | online learning | en_US |
dc.subject | COVID-19 pandemic | en_US |
dc.subject | anxiety | en_US |
dc.subject | depression | en_US |
dc.subject | psychosomatic disorders | en_US |
dc.subject | foreign students | en_US |
dc.subject | розлади адаптації | en_US |
dc.subject | онлайн-навчання | en_US |
dc.subject | пандемія COVID-19 | en_US |
dc.subject | тривога | en_US |
dc.subject | депресія | en_US |
dc.subject | психосоматичні розлади | en_US |
dc.subject | іноземні студенти | en_US |
dc.title | Adjustment disorders in international students studying in English during a pandemic | en_US |
dc.title.alternative | Розлади адаптації в іноземних студентів, що навчаються англійською мовою в період пандемії | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.34069/AI/2021.48.12.21 |