У роботі розглядаються нормативно-правові та науково-теоретичні підходи щодо розвитку
послуг винного туризму в діяльності туристичних підприємств. Проведено аналіз господарської
діяльності та організаційної структури, стану маркетингової діяльності та ринку споживачів
послуг. Розроблено заходи щодо формування туристичного продукту винного туризму на
підприємстві «Селезньов-тур». Проведено розрахунок економічної ефективності розробленого
проекту туристичного продукту. Для вдосконалення маркетингової діяльності підприємства
рекомендовано провести SEO-оптимізацію (просування турпослуг за допомогою пошукових
систем), що є одним з найважливіших інструментів Інтернет-маркетингу на туристичному ринку
по просуванню туристичних послуг.
Qualification work consists of an introduction, three sections, conclusions, a list of sources used.
The paper considers normative-legal and scientific-theoretical approaches to the development of
wine tourism services in the activities of tourist enterprises. The analysis of economic activity and
organizational structure, state of marketing activity and market of consumers of services is carried out.
Measures have been developed to form a tourist product of wine tourism at the Seleznyov-Tour
enterprise. The calculation of economic efficiency of the developed project of a tourist product is carried
out. To improve the marketing activities of the company, it is recommended to conduct SEO-optimization
(promotion of travel services using search engines), which is one of the most important tools of Internet
marketing in the tourism market to promote travel services.