У роботі розглядаються теоретичні аспекти управління конкурентними перевагами підприємства, зокрема встановлено сутність поняття «конкурентна перевага».
Проаналізовано ринок перукарських та косметологічних послуг України, оцінено конкурентоспроможність салону краси «Версаль»
Запропоновано заходи з посилення конкурентних переваг салону краси «Версаль», зокрема новий підхід до складання графіку надання послуг клієнтам, встановлено обґрунтовані норми часу виконання окремих послуг
The paper considers the theoretical aspects of managing of the enterprise' competitive advantages, in particular, the essence of the "competitive advantage" concept.
The market of hairdressing and cosmetology services of Ukraine is analyzed, the competitiveness of the beauty salon "Versailles" is estimated.
Measures to strengthen the competitive advantages of the beauty salon "Versailles" are proposed. In particular, a new approach to scheduling the provision of services to customers has been developed, reasonable standards of time for the performance of certain services have been established.