У статті висвітлено тенденції розвитку круїзної індустрії, як перспективного
напрямку туристичної галузі, яка демонструє стійке зростання протягом останніх десяти
років. Метою статті є визначення актуальних тенденцій розвитку круїзного ринку в
умовах сьогодення та важелів формування конкурентоспроможної туристичної пропозиції
з урахуванням ключових принципів поведінкової економіки та економіки вражень.
Користуючись методами аналізу та синтезу, узагальнено конкурентні переваги круїзного
туризму згідно з сучасними тенденціями розвитку в розрізі інклюзивної економіки
вражень. Виокремлено чинники формування конкурентоспроможності у круїзному
туризмі та обґрунтовано важливість якості обслуговування як визначного фактору
для задоволення туристів, який впливає на загальну задоволеність туристів та їх вибір
у майбутньому. Розглянуто низку чинників, які надають суттєвий вплив на формування
конкурентоспроможності в круїзному туризмі. Проаналізовано загальноприйняті
чинники, які суттєво впливають на конкурентоспроможність круїзної галузі та їх
взаємозв’язок з основними принципами економіки вражень. Обґрунтовано взаємозв’язок
диференціації пропозиції з урахуванням індивідуальної суб’єктивності споживача.
Доведено, що маркетинг, інновації та якість обслуговування є елементами формування
іміджу торгової марки, життєво важливими елементами в комерційному середовищі
та ключовими факторами для досягнення успіху в секторі круїзного бізнесу. Зроблено
акцент на важливості сервісної складової у формуванні конкурентоспроможності
круїзної галузі. Сформульовано рекомендації щодо виявлення дієвих механізмів визначення
ступеня задоволеності споживачів. Запропоновано ключові групи показників якості
круїзних послуг, які можуть впливати на загальну задоволеність туристів. Обґрунтовано
доцільність проведення опитування та анкетування пасажирів круїзу з метою подальшого
покращення якості послуг круїзного туризму задля підвищення конкурентоспроможності
компанії.
The article highlights the development trends of the cruise industry as a promising
direction of tourism industry, which shows steady growth over the past ten years. The aim of the
article is to determine the current trends in the cruise market development in modern conditions and the levers for competitive tourist offer formation, taking into account the key principles of
behavioral and impression economy. Using the methods of analysis and synthesis made it possible
to generalize the competitive advantages of cruise tourism in accordance with modern
development trends in the context of an inclusive economy of impressions. The factors of
competitiveness formation in cruise tourism are highlighted and the importance of service quality
as a determining factor for meeting the needs of tourists is substantiated, which affects the overall
satisfaction of tourists and their choice in the future. A number of factors that have a significant
influence on the competitiveness formation in cruise tourism are considered. The generally
accepted factors that have a significant influence on the cruise industry competitiveness and their
relationship with the basic principles of impression economy are analyzed. The interrelation of
offer differentiation taking into account the individual subjectivity of the consumer is
substantiated. It was proven, that marketing, innovation and service quality are elements of brand
image formation and vital elements in a commercial environment and key factors for success in the
cruise business sector. The emphasis is made on the importance of service component in the cruise
industry competitiveness formation. Recommendations for identifying effective mechanisms for
determining the degree of customer satisfaction are formulated. Key groups of quality indicators
of cruise services which can influence the general satisfaction of tourists are proposed. The
expediency of conducting a survey and questioning of cruise passengers in order to further
improve the quality of cruise tourism services to increase the company’s competitiveness is
substantiated.