У роботі розглянуто теоретичні аспекти стратегічної діяльності підприємств, а також послідовність процесу розробки стратегії розвитку підприємства.
Проведено аналіз фінансово – господарської діяльності підприємства ІТ-сфери; здійснена оцінка його зовнішнього середовища та внутрішніх передумов розвитку на ринку ІТ послуг.
Обґрунтовано проєкт стратегії розвитку продукту, а саме, створення маркетплейсу з продажу парфумерії; зроблено розрахунки показників ефективності проєкту; зроблено пропозиції з управління проєктними ризиками
Theoretical aspects of the strategic activity of enterprises are considered in the work, as well as the sequence of the development strategy development process of the enterprise.
The analysis of the financial and economic activity of the IT enterprise was carried out; an assessment of its external environment and internal prerequisites for development in the IT services market was carried out.
The project of the product development strategy is substantiated, namely, the creation of a marketplace for the sale of perfumery; calculations of project efficiency indicators were made; proposals for project risk management have been made.