У роботі розглядаються теоретичні та практичні аспекти проведення маркетингових досліджень на ринку В2С джерел альтернативної електроенергії.
Проаналізовано економічну діяльність ТОВ "Бастіон" з останні 5 років, здійснено економіко – математичні розрахунки методами АВС, SWOT, STEP та БКГ аналізу для отримання даних по продажам компанії, визначення відносної долі ринку, сильні та слабкі сторони та які чинники макросередовища мають найбільший вплив на діяльність компанії.
Запропоновано способи вдосконалення діяльності компанії на ринку В2С джерел альтернативної електроенергії, вибір нових джерел для виробництва екологічно чистої електроенергії.
The master's qualification work consists of three sections. The object of the research is the enterprise Bastion and its internal, macro and micro environment. The work considers the theoretical and practical aspects of marketing research on the B2C market of alternative electricity sources.
The economic activity of "Bastion" LLC over the past 5 years has been analyzed, economic and mathematical calculations have been carried out using ABC, SWOT, STEP and BKG analysis methods to obtain data on the company's sales, determine the relative market share, strengths and weaknesses and which factors of the macro environment have the greatest impact on company activity.
Ways to improve the company's activity on the B2C market of alternative electricity sources, the selection of new sources for the production of ecologically clean electricity are proposed.