Сьогодні вітчизняні вчені та педагогічний персонал позбавлені можливості
повноцінно реалізовувати свій науково-педагогічний потенціал в усіх проявах. Стримуючі та
перешкоджаючі фактори розкриття потенціалу українського вченого, реалізації педагогічної
та професійної діяльності викладачів, перш за все, пов’язані із російською агресію та
жорсткою війною проти нашої країни. Такі зовнішні, як для персоналу в цілому, та особи
зокрема, фактори як: відсутність електропостачання та стійкого інтернет-з’єднання,
нестабільність економіки країни щодо можливості фінансування закладів освіти у
необхідних обсягах, що негативно позначається на обсягах та строках виплат заробітних
плат та їх еквівалентів; пошкодження матеріально-технічної бази ЗВО; необхідність зміни
місця проживання та вимушеної міграції (як внутрішньої так і зовнішньої) тощо, не тільки
призводить до скорочення фінансової основи потенційної науково-педагогічної діяльності,
як еквівалента оплати за надані послуги та використані ресурси, але й до емоційно-
психологічного занепокоєння та зменшення мотивації науково-педагогічних працівників.
Today, domestic scientists and teaching staff are deprived of opportunities
to fully realize their scientific and pedagogical potential in all manifestations. Deterrent and
hindering factors of revealing the Ukrainian scientist's potential, pedagogical realization
and professional activity of teachers, primarily related to Russian aggression and
a harsh war against our country. Such external ones, as for the staff as a whole, and individuals
in particular, factors such as: lack of electricity supply and stable Internet connection,
the instability of the country's economy regarding the possibility of financing educational institutions in
necessary volumes, which negatively affects the volume and terms of salary payments
salaries and their equivalents; damage to the material and technical base of the ZVO; the need for change
places of residence and forced migration (both internal and external), etc., not only
leads to a reduction in the financial basis of potential scientific and pedagogical activity,
as the equivalent of payment for services provided and resources used, but also to emotional
psychological anxiety and decrease in motivation of scientific and pedagogical workers.