У роботі розглядаються теоретичні аспекти організації маркетингової діяльності на підприємстві, дослідження поняття ринку міжнародних перевезень та його інфраструктур і методичні підходи щодо оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства.
Проаналізовано ринок міжнародних пасажирських перевезень, а також надано оцінку економічному потенціалу підприємства ТОВ «Сервіс тур».
Запропоновано заходи щодо удосконалення управління маркетинговою діяльністю ТОВ «Сервіс тур» та оцінки їх ефективності: оновлення і підтримку веб-сайту, а також придбання та впровадження чат-боту у Telegram і розрахунки доцільності їх реалізації.
The work deals with the theoretical aspects of the organization of marketing activities at the enterprise, the study of the concept of the international transportation market and its infrastructures, and methodical approaches to assessing the effectiveness of the enterprise's marketing activities.
Author analysis the market of international passenger transportation, and the economic potential of Service Tour LLC was assessed.
Measures to improve the management of the marketing activities of Service Tour LLC and evaluate their effectiveness are proposed: updating and maintaining the website, as well as purchasing and implementing a chatbot in Telegram and calculating the feasibility of their implementation.