У роботі розглядаються тeopeтичні та методичні ocнови формування конкурентної стратегії підприємства.
Проаналізовано організаційно-економічну характеристику підприємства, аналіз конкурентного середовища ТОВ «Юпітер», стратегічні напрями забезпечення конкурентоспроможності ТОВ «Юпітер» на ринку. На підставі отриманих даних з діяльності надано оцінку поточної діяльності підприємства.
Запропоновано план заходів з впровадження інтернет-продажів на підприємстві, та надано оцінку ефективності цих заходів.
The work deals with the theoretical aspects theoretical and methodical foundations of the formation of the competitive strategy of the enterprise.
Author analysis organizational and economic characteristics of the enterprise, analysis of the competitive environment of "Jupiter" LLC, strategic directions for ensuring the competitiveness of "Jupiter" LLC in the market. Based on the received activity data, an assessment of the current activity of the enterprise is provided.
Author proposes a plan of measures for the implementation of Internet sales at the enterprise was proposed, and an assessment of the effectiveness of these measures was provided.