У роботі розглядаються теоретичні основи формування стратегії розвитку підприємства, наведені основні їх класифікації та проаналізовано алгоритм вибору стратегії.
Проведено аналіз громадського харчування в Україні. Вивчено основні відомості про підприємство та розраховані фінансові показники. Проаналізовані конкуренти підприємства та головні переваги.
Запропоновано підприємству проводити власні кулінарні майстер-класи, ввести програму лояльності, розробити меню з точною кількістю вуглеводів, білків та жирів. Розрахована економічна ефективність даних заходів, чим доведено їх доцільність.
The article considers the theoretical foundations of formation of the enterprise development strategy, provides main classifications of them and analyses the algorithm of strategy selection.
An analysis of public catering in Ukraine has been carried out. It studies basic information about the enterprise and calculates financial indicators. Competitors of the enterprise and its main advantages are analysed.
It is proposed that the enterprise conduct its own culinary master classes, introduce a loyalty programme, and develop a menu with the exact amount of carbohydrates, proteins, and fats. The economic efficiency of these measures is calculated, which proves their feasibility.