DSpace Repository

Трансформація елементів суспільного виробництва під впливом цифровізації: ознаки та особливості

Show simple item record

dc.contributor.author Даниліна, С.О.
dc.contributor.author Danylina, S.
dc.date.accessioned 2023-07-12T19:32:16Z
dc.date.available 2023-07-12T19:32:16Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier УДК 330.546:338.1
dc.identifier JEL Classification: A100; O310
dc.identifier.citation Даниліна С. О. Трансформація елементів суспільного виробництва під впливом цифровізації: ознаки та особливості / С. О. Даниліна // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 1-2 (302-303). – С. 7-12. en_US
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16303
dc.description.abstract Метою статті є визначення і аналіз ознак та особливостей трансформації уречевленої праці під впливом цифровізації. У роботі визначено, що ступінь і швидкість проникнення цифрових технологій в економіку, суспільство або сферу міжособистісної взаємодії вражають. Так, майже 4,54 млрд. осіб – активні користувачі Інтернету, 3,8 млрд. – активно користуються соціальними мережами і 3,75 млрд. – користуються мобільними пристроями. Глобальний рівень онлайн-проникнення, або «цифрове» населення планети, становить майже 59%. До країн з найвищим рівнем охоплення населення Інтернетом належать країни ЄС, ОАЕ і Південна Корея. Останнє місце у світі за питомою вагою залученого до Інтернету населення посідає Північна Корея. Водночас Азія взагалі є регіоном із найбільшою кількістю онлайн-користувачів (загалом понад 2 млрд. осіб). Серед країн максимальна кількість інтернет-користувачів налічується у Китаї (854 млн. осіб), Індії (560 млн. осіб) і США (293 млн. осіб). Наведені дані демонструють значний ступінь охоплення населення по всьому світу, проте підкреслюють нерівномірність розбудови цифрової інфраструктури та, відповідно, різні темпи розвитку цифрової економіки країн. Темпи зростання компаній Google, Apple, Facebook та Amazon вражають, тому що їхній сумарний капітал нині вже перевищив ВВП деяких країн Євросоюзу, таких як, наприклад, Іспанія. Тому країни світу починають замислюватися, як будувати відносини з такими компаніями, що стають потужнішими гравцями на світовій арені. Виникнення таких умов у світовій економіці свідчить про формування третьої хвилі глобалізації – цифрової, коли малий та середній бізнес визначає умови світового розвитку. «Цифрова економіка», «digital-економіка», «економіка на вимогу», «GAFAноміка» – такими термінами описують сучасні тренди розвитку економіко-інформаційних відносин. У загальному вигляді всі ці терміни описують вид економіки, де основними засобами виробництва є цифрові дані – числові та текстові. Тому прогресивне відновлення економіки та розвиток виробничого потенціалу потребують поглибленого дослідження питань сутності та змісту виробничих відносин, які формуються на сучасному історичному етапі. en_US
dc.description.abstract The purpose of the article is to identify and analyze the signs and features of the transformation of elements of social production under the influence of digitalization. The relevance of the investigated issues is that the degree and speed of penetration of digital technologies into the economy, society or the sphere of interpersonal interaction is impressive. Thus, almost 4.54 billion people are active users of the Internet, 3.8 billion actively use social networks, and 3.75 billion use mobile devices. The global level of online penetration, or the "digital" population of the planet, is almost 59%. The countries with the highest level of Internet coverage include the EU, UAE and South Korea. The last place in the world in terms of the specific weight of the population connected to the Internet is occupied by North Korea. At the same time, Asia is generally the region with the largest number of online users (more than 2 billion people in total). Among the countries, the maximum number of Internet users is in China (854 million people), India (560 million people) and the USA (293 million people). The given data demonstrate a significant degree of coverage of the population around the world, but emphasize the unevenness of the development of digital infrastructure and, accordingly, the different rates of development of the digital economy of countries. The growth rates of the companies Google, Apple, Facebook and Amazon are impressive, because their total capital has now already exceeded the GDP of some countries of the European Union, such as, for example, Spain. Therefore, the countries of the world are beginning to think about how to build relations with such companies, which are becoming more powerful players on the world stage. The emergence of such conditions in the world economy indicates the formation of the third wave of globalization - digital, when small and medium-sized businesses determine the conditions of global development. "Digital economy", "digital economy", "on-demand economy", "GAFAnomics" - these terms describe modern trends in the development of economic and informational relations. In general, all these termsdescribe a type of economy where the main means of production are digital data - numerical and textual. Therefore, the progressive recovery and development of production potential require an in-depth study of the content and essence of industrial relations, which are formed at the current historical stage.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Одеський національний економічний університет en_US
dc.subject уречевлена праця en_US
dc.subject суспільне виробництво en_US
dc.subject виробничі відносини en_US
dc.subject цифровізація en_US
dc.subject цифрова економіка en_US
dc.subject embodied labor en_US
dc.subject social production en_US
dc.subject industrial relations en_US
dc.subject digitalization en_US
dc.subject digital economy en_US
dc.title Трансформація елементів суспільного виробництва під впливом цифровізації: ознаки та особливості en_US
dc.title.alternative Transformation of the elements of public production under the influence of digitalization: signs and features en_US
dc.type Article en_US
dc.identifier.doi DOI:10.32680/2409-9260-2023-1-2-302-303-7-12
dc.identifier.orcid ORCID ID:0000-0003-2814-6434


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account