Розглянуті теоретичні особливості маркетингових комунікацій: визначено сутність,
види, цілі маркетингових комунікацій, розглянуто маркетингові комунікації як чинник
підвищення конкурентоспроможності підприємств, визначено особливості маркетингової
комунікаційної діяльності некомерційних підприємств.
Проаналізовано фірмовий стиль ТОВ «Pumkin Organics» (Німеччина), досліджено
особливості дизайну діяльності компанії.
Надано рекомендації щодо покращення фірмового стилю компанії. надано
рекомендації щодо вдосконалення фірмового стилю в рекламі. Було запропоновано
впровадження анімації та застосування моушн-дизайну. Економічна ефективність заходів
виявилася високою.
Qualification work for obtaining a bachelor's degree in the specialty "075 Marketing" under
the educational program «Marketing». Odesa National University of Economics. - Odesa, 2023.
The theoretical features of marketing communications are considered: the essence, types,
goals of marketing communications are defined, marketing communications are considered as a
factor in increasing the competitiveness of enterprises, the features of marketing communication
activities of non-commercial enterprises are defined.
The design of the limited liability company «Pumpkin Organiсs» (Germany)” was
analyzed, the peculiarities of the company's communicative activity were investigated.
Recommendations were made to improve the company's corporate style. A set of measures
was proposed implementation of animation and motion design in advertising.