У роботі досліджено теоретичні аспекти маркетингової діяльності підприємств, розкрито питання управління маркетинговою діяльністю підприємств, визначені особливості маркетингової діяльності підприємства на ринку транспортних послуг.
Надано організаційно-економічну характеристику ПП «Діліжанс», проаналізовано маркетингове середовище підприємства; досліджено комплекс маркетингу ПП «Діліжанс».
Було запропоновано в рамках удосконалення маркетингової діяльності ПП «Діліжанс» створити сайт, встановити партнерства з туроператорами та готелями, розширити географію перевезень.
The paper examines the theoretical aspects of the marketing activity of enterprises, reveals the issue of management of the marketing activity of enterprises, defines the peculiarities of the marketing activity of the enterprise in the market of transport services.
The organizational and economic characteristics of PE "Diligence" are provided, the marketing environment of the enterprise is analyzed; the marketing complex of PE "Diligence" was investigated.
It was proposed to create a website, establish partnerships with tour operators and hotels, and expand the geography of transportation within the framework of improving the marketing activities of PE "Diligence".