Досліджено теоретичні аспекти формування маркетингової товарної політики, також розглянуто основні чинники, що впливають на формування маркетингової товарної політики. В роботі охарактеризовано етапи формування маркетингової політики та надано характеристику основних функцій та складових маркетингової товарної політики. Проаналізовано господарську та маркетингову діяльність ТОВ «Л-БРУКС СКС». Проаналізовано конкурентне середовище організації та оцінено її конкурентні переваги, надано багатокутник конкурентоспроможності.
Розроблено рекомендації вдосконалення маркетингової політики організації ТОВ «Л-БРУКС СКС», розраховано витрати на вдосконалення маркетингової товарної політики та економічну ефективність від запровадження пропозицій.
The theoretical aspects of the formation of the marketing product policy were studied, and the main factors affecting the formation of the marketing product policy were also considered. The work characterizes the stages of marketing policy formation and provides a description of the main functions and components of marketing product policy. The economic and marketing activities of LLC "L-BROOKS SKS" were analyzed. The competitive environment of the organization was analyzed and its competitive advantages were assessed, a polygon of competitiveness was provided.
Recommendations for improving the marketing policy of L-BROOKS SKS LLC have been developed, the costs for improving the marketing product policy and economic efficiency from the introduction of proposals have been calculated