У роботі розглядаються теоретичні аспекти та аналіз маркетингу послуг, напрямки його удосконалення на ТОВ «Енерджи Еффішент Констракшн».
Визначено сутність послуг та особливості маркетингу послуг, розглянуто складові комплексу маркетингу підприємств сфери послуг. Оцінено організаційно-економічний та фінансовий стан ТОВ «Енерджи Еффішент Констракшн». Проаналізовано ринок та конкурентне середовище, на якому працює підприємство. Розглянуто комплекс маркетингу підприємства.
Запропоновано напрямки просування ТОВ «Енерджи Еффішент Констракшн» в Інтернет середовищі за допомогою SEO-оптимізації, налаштування контекстної реклами та найму власного маркетолога-аналітика, а також удосконалення товарної політики, шляхом розширення асортименту послуг
The paper examines the theoretical aspects and analysis of service marketing, directions for its improvement at Energy Efficient Construction LTD.
The essence of services and the peculiarities of service marketing are defined, the components of the marketing complex of enterprises in the service sector are considered. The organizational, economic and financial condition of «Energy Efficient Construction» LTD was evaluated. The market and competitive environment in which the company operates have been analyzed. The complex of marketing of the enterprise is considered.
Directions for the promotion of Energy Efficient Construction LTD in the Internet environment with the help of SEO optimization, setting up contextual advertising and hiring your own marketer-analyst, as well as improving the product policy by expanding the range of services are proposed.