У роботі розглядаються теоретичні аспекти та аналіз маркетингу послуг, напрямки його удосконалення на ТОВ «Антарес-2020».
Визначено сутність послуг та особливості маркетингу послуг, розглянуто складові комплексу маркетингу підприємств сфери послуг. Оцінено організаційно-економічний та фінансовий стан ТОВ «Антарес-2020». Проаналізовано ринок та конкурентне середовище, на якому працює підприємство. Розглянуто комплекс маркетингу підприємства.
Запропоновано напрямки просування ТОВ «Антарес-2020» в Інтернет середовищі за допомогою SEO-оптимізації, налаштування контекстної реклами та створення власного сайту, а також удосконалення товарної політики, шляхом розширення асортименту послуг.
The paper examines the theoretical aspects and analysis of service marketing and directions for its improvement at Antares-2020 LLC.
The essence of services and the peculiarities of service marketing are defined, and the components of the marketing complex of enterprises in the service sector are considered. The organizational, economic, and financial condition of «Antares-2020» LLC was evaluated. The market and competitive environment in which the company operates have been analyzed. The complex of marketing of the enterprise is considered.
Directions for the promotion of Antares-2020 LLC in the Internet environment with the help of SEO optimization, setting up contextual advertising, and creating of a website, as well as improving the product policy by expanding the range of services are proposed