У статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти управління санаторно курортними, лікувально-оздоровчими та реабілітаційними закладами на основі системи
менеджменту якості. Метою статті є розробка методів та принципів управління якістю
надання послуг санаторно-курортними, лікувально-оздоровчими та реабілітаційними
закладами в країні; розробити структуровану модель та принципи побудови інтегрованої
системи управління на рівні області (регіону) та на її основі модель і функціональну
структуру обласної (регіональної) системи управління якістю надання послуг санаторно курортними, лікувально-оздоровчими та реабілітаційними закладами. Дослідження
здійснено з використанням методів системного аналізу, математичного моделювання,
теорії управління, методів математичної статистики, авторизованої обробки інформації,
проєктування інформаційних систем. Теоретико-методологічною базою дослідження є
положення економічної теорії, які представлені в фундаментальних роботах вітчизняних і
зарубіжних науковців з питань ринкових та адміністративних регуляторів ринку
санаторно-курортних, лікувально-оздоровчих та реабілітаційних закладів в Україні.
Досліджено теоретичні аспекти системи управління якістю надання послуг у санаторно курортних, лікувально-оздоровчих та реабілітаційних закладах. Надано структуровану
схему управління санаторно-курортною, лікувально-оздоровчою та реабілітаційною
системою регіону. Запропоновано методологію управління санаторно-курортною,
лікувально-оздоровчою та реабілітаційною системою регіону. Представлено графічну
модель управління якістю надання послуг санаторно-курортними, лікувально-оздоровчими
та реабілітаційними закладами. Виділено основні принципи управління якістю санаторно курортних, лікувально-оздоровчих та реабілітаційних послуг, що відповідають вимогам
стандартів ISO 9000. Практичну цінність мають запропоновані напрями концепції
управління санаторно-курортними, лікувально-оздоровчими та реабілітаційними
закладами на основі системи менеджменту якості.
The article considers the theoretical and practical aspects of sanatorium-resort, medical
and rehabilitation facilities management based on the quality management system. The purpose of
the article is to develop methods and principles of quality management of services provision by
sanatorium-resort, medical and rehabilitation facilities in the country; to develop a structured
model and principles of building an integrated management system at the level of the oblast
(region) and, based on it, a model and functional structure of the oblast (regional) quality
management system for services provision by sanatorium-resort, medical and rehabilitation
institutions. The research was carried out using methods of system analysis, mathematical
modeling, management theory, methods of mathematical statistics, authorized information
processing, information systems design. The theoretical and methodological basis of the research
was an economic theory provisions, which are presented in the fundamental works of domestic and
foreign scientists on the issues of market and administrative regulators of the sanatorium-resort,
medical and rehabilitation facilities market in Ukraine. The theoretical aspects of the quality
management systems for service provision in sanatorium-resort, medical-rehabilitation and
rehabilitation institutions are investigated. A structured scheme of sanatorium-resort, treatment
and rehabilitation system management of the region is provided. The management methodology of
the sanatorium-resort, medical and rehabilitation system of the region is proposed. A graphic
model of the quality management of services provision by sanatorium-resort, health-care and
rehabilitation institutions is presented. The main principles of quality management of sanatorium resort, medical-rehabilitation and rehabilitation services that meet the requirements of ISO 9000
standards are highlighted. The proposed directions of management concept of the sanatorium resort, medical-rehabilitation and rehabilitation institutions based on the quality management
system are of practical value.