У роботі розглядаються теоретичні аспекти організації та управління маркетингової діяльності на підприємстві та методи оцінювання ефективності управління даною діяльністю.
Проаналізовано економічно-фінансову діяльність ТОВ «ДТ - ІМПЕКС» та організація маркетингової діяльності на підприємстві, розраховано економічну ефективність управління маркетинговою діяльністю на ТОВ «ДТ - ІМПЕКС».
Запропоновано на ТОВ «ДТ - ІМПЕКС» підвищити кваліфікацію маркетолога, розширити зовнішню рекламу та організувати рекламу в соцмережах, розробити власний Інтернет-сайт
The work deals with the theoretical aspects of organization and management of marketing activities at the enterprise and methods of evaluating the effectiveness of management of this activity.
Author analysis The economic and financial activity of LLC " DT - IMPEX " and the organization of marketing activities at the enterprise were, the economic efficiency of marketing activity management at LLC "DT - IMPEX" was calculated.
The qualification work provides proposals for іt was suggested that "DT - IMPEX" LLC improve the qualification of a marketer, expand external advertising and organize advertising in social networks, develop its own Internet site.