У роботі розглядаються процеси удосконалення організації надання послуг на підприємствах готельного господарства, наукові підходи щодо менеджменту сервісної діяльності в готельному господарстві. Проведено аналіз господарської діяльності та організаційної структури готелю «Дом Рабиновича», досліджено стан конкурентного середовища готелю, проведено SWOT – аналіз, наведено динаміку показників розвитку кадрового потенціалу; запропоновано заходи щодо формування клієнт-орієнтованої стратегії управління у готелі.
Проведено прогнозний розрахунок економічної ефективності витрат на впровадження вендингового торгівельного комплексу в лобі готелю
The work examines the processes of improving the organization of service provision at hotel enterprises, scientific approaches to the management of service activities in the hotel industry. An analysis of the economic activity and organizational structure of the Rabinovych House hotel was conducted, the state of the hotel's competitive environment was investigated, a SWOT analysis was conducted, and the dynamics of indicators of the development of personnel potential were given; proposed measures for the formation of a client-oriented management strategy in the hotel.
A forecast calculation of the economic efficiency of costs for the implementation of a vending trade complex in the hotel lobby was carried out