Метою дослідження є теоретичні та практичні особливості процесу коучингу, основних інструментів для
використання в роботі HR-фахівця.
Теоретико-методологічною базою проведення дослідження є напрацювання вітчизняних і зарубіжних науковців,
сайти з пошуку роботи. Результати отримано за рахунок застосування системи методів: логічний аналіз, дедукція,
індукція, групування, класифікація, порівняння, спостереження, графічний, табличний та інші. Розглянуто теоретичні
особливості процесу коучингу, досліджено види коучингу, а саме лайф- і бізнес-коучинг. Досліджено відмінності цієї сфери
діяльності від інших напрямів допомоги, а також розглянуто етапи, як стати сертифікованим коучем. Досліджено
деякі інструменти (техніки), які застосовуються фахівцем при роботі з клієнтом, виявлено тенденцію зміни кількості
вакансій, резюме на посади коуча та менеджера з навчання і розвитку в Україні та Львівській області. Ще досліджено
середній рівень заробітної плати на цій посаді в Україні та Києві. Практична значимість цього дослідження полягає в
тому, що аналіз динаміки кількості вакансій та резюме дає змогу зрозуміти чи затребувана професія коуча на ринку праці
України. Також можна за даними дослідження спрогнозувати тенденції середньої заробітної плати, резюме та вакансій
у майбутньому, побачити, які фактори впливають на збільшення чи зменшення клієнтів, які звертаються до коуча, та
визначити, які інструменти найефективніші при роботі з окремими запитами клієнтів.
The purpose of the research is theoretical and practical features of the coaching process, the main tools for use in the
work of an HR specialist. The theoretical and methodological basis for the study is the achievements of domestic and foreign
scientists, job search sites. The results were obtained by applying a system of methods: logical analysis, deduction, induction,
grouping, classification, comparison, observation, graphical, tabular, and others. The theoretical features of the coaching process
are considered, the types of coaching, namely life and business coaching, are investigated. The differences of this field of activity
from other areas of assistance were studied, as well as the stages of how to become a certified coach were considered. Some
tools (techniques) that are used by a specialist when working with a client have been studied, a tendency to change the number
of vacancies, resumes for the positions of coach and training and development manager in Ukraine and the Lviv region has been
identified. The average level of wages in Ukraine and Kyiv for this position is also studied. The practical significance of this study is
that the analysis of the dynamics of the number of vacancies and resumes makes it possible to understand whether the profession ofa coach in the labor market of Ukraine is in demand. It is also possible to predict trends in average wages, resumes and vacancies
in the future, see what factors affect the increase or decrease in clients who turn to a coach and determine which tools are most
effective when working with individual customer requests.