dc.contributor.author |
Васильців, Н.М. |
|
dc.contributor.author |
Vasyltsiv, N. |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-14T17:06:07Z |
|
dc.date.available |
2024-02-14T17:06:07Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier |
УДК 338.46 |
|
dc.identifier |
JEL Classification: E440, G140, G210 |
|
dc.identifier.citation |
Васильців Н. М. Клієнто-орієнтований підхід банківської сфери на засадах використання блокчейну / Н. М. Васильців // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 10 (311). – С. 23-29. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17233 |
|
dc.description.abstract |
Стаття розкриває результати дослідження клієнто-орієнтованого підходу банківської сфери на засадах
використання блокчейну. В процесі написання статті застосовано різні загальнонаукові та спеціальні методи
дослідження. Зокрема, описування засобів інформаційно-комунікаційних технологій автором здійснено з використанням
індуктивного та дедуктивного методів. Для схематичного представлення технології блокчейн застосовано графічний
метод. Абстрактно-логічний метод застосовано при теоретичних узагальненнях і формуванні висновків. Автором
досліджено основні напрями розвитку банківської сфери на засадах блокчейну: платіжні послуги та системи штучного
інтелекту. Досліджено засоби ІКТ, які дозволяють банкам автоматизувати процеси обробки та розрахунку операцій;
аналізувати дані клієнтів і надавати персоналізовані послуги, враховуючи їхні індивідуальні потреби та поведінку;
вдосконалювати системи безпеки та захисту інформації. Доведено необхідність вивчення та розробки можливих
варіантів диверсифікації банківської діяльності, яка має супроводжуватись відповідними законодавчими актами та бути
націлена на практичну реалізацію клієнто-орієнтовного підходу. Обґрунтовано, що загальна ефективність застосування
блокчейну у банківській сфері залежить від правильного розуміння та інтеграції цієї технології в банківські процеси.
Виявлено проблеми українського банківського фінтех-ринку, які пов’язані з нестабільною економічною ситуацією в країні
та великими коливаннями курсу валют країни, недоліками національного законодавства у сфері фінтех, несприятливим
внутрішнім інвестиційним середовищем; відсутністю інтересу до інвестиційного процесу підприємств; недостатнім
рівнем існуючої інфраструктури (телекомунікації та Інтернет), слабким і нерівномірним якісним розвитком; браком
експертів у нових сферах фінансів та інформаційних технологій; відсутністю належної уваги до безпосередніх технічних
можливостей банківської системи тощо. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article presents the results of a study on the customer-centric approach in the banking sector based on blockchain
principles. Various general scientific and specialized research methods were applied in the process of writing the article. The
description of information and communication technology (ICT) tools was carried out using inductive and deductive methods.
A graphical method was employed to schematically represent blockchain technology. An abstract-logical method was used in
theoretical generalizations and conclusions. The main directions of development in the banking sector based on blockchain were
investigated, including payment services and artificial intelligence systems. ICT tools that allow banks to automate transaction
processing and calculation processes, analyze customer data, and provide personalized services based on their individual needs
and behavior were explored. The enhancement of security and information protection systems was also discussed. The need to study
and develop possible diversification options in banking activities, accompanied by appropriate legislative acts and focused on the
practical implementation of a customer-centric approach, was justified. It was argued that the overall effectiveness of blockchain
implementation in the banking sector depends on a correct understanding and integration of this technology into banking processes,
as well as collaboration with regulators and standardization in the blockchain industry. Problems in the Ukrainian banking fintech
market were identified, including economic instability in the country, significant currency exchange rate fluctuations, deficiencies
in national fintech-related legislation, unfavorable domestic investment environment (foreign and Ukrainian), lack of interest in
the investment process by enterprises, insufficient quality and uneven development of existing infrastructure (telecommunications
and the Internet), a shortage of experts in new finance and information technology fields, and insufficient attention to the technical
capabilities of the banking system, among other issues. |
|
dc.language.iso |
uk |
en_US |
dc.publisher |
Одеський національний економічний університет |
en_US |
dc.subject |
клієнто-орієнтований підхід |
en_US |
dc.subject |
банківська діяльність |
en_US |
dc.subject |
блокчейн |
en_US |
dc.subject |
фінтех-ринок |
en_US |
dc.subject |
фінтех інновації |
en_US |
dc.subject |
customer-centric approach |
en_US |
dc.subject |
banking |
en_US |
dc.subject |
blockchain |
en_US |
dc.subject |
fintech market |
en_US |
dc.subject |
fintech innovations |
en_US |
dc.title |
Клієнто-орієнтований підхід банківської сфери на засадах використання блокчейну |
en_US |
dc.title.alternative |
Customer-centric approach in the banking sector based on blockchain principles |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
dc.identifier.doi |
DOI:10.32680/2409-9260-2023-10-311-23-29 |
|
dc.identifier.orcid |
0000-0002-4127-2163 |
|