DSpace Repository

Клієнто-орієнтований підхід банківської сфери на засадах використання блокчейну

Show simple item record

dc.contributor.author Васильців, Н.М.
dc.contributor.author Vasyltsiv, N.
dc.date.accessioned 2024-02-14T17:06:07Z
dc.date.available 2024-02-14T17:06:07Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier УДК 338.46
dc.identifier JEL Classification: E440, G140, G210
dc.identifier.citation Васильців Н. М. Клієнто-орієнтований підхід банківської сфери на засадах використання блокчейну / Н. М. Васильців // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 10 (311). – С. 23-29. en_US
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17233
dc.description.abstract Стаття розкриває результати дослідження клієнто-орієнтованого підходу банківської сфери на засадах використання блокчейну. В процесі написання статті застосовано різні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження. Зокрема, описування засобів інформаційно-комунікаційних технологій автором здійснено з використанням індуктивного та дедуктивного методів. Для схематичного представлення технології блокчейн застосовано графічний метод. Абстрактно-логічний метод застосовано при теоретичних узагальненнях і формуванні висновків. Автором досліджено основні напрями розвитку банківської сфери на засадах блокчейну: платіжні послуги та системи штучного інтелекту. Досліджено засоби ІКТ, які дозволяють банкам автоматизувати процеси обробки та розрахунку операцій; аналізувати дані клієнтів і надавати персоналізовані послуги, враховуючи їхні індивідуальні потреби та поведінку; вдосконалювати системи безпеки та захисту інформації. Доведено необхідність вивчення та розробки можливих варіантів диверсифікації банківської діяльності, яка має супроводжуватись відповідними законодавчими актами та бути націлена на практичну реалізацію клієнто-орієнтовного підходу. Обґрунтовано, що загальна ефективність застосування блокчейну у банківській сфері залежить від правильного розуміння та інтеграції цієї технології в банківські процеси. Виявлено проблеми українського банківського фінтех-ринку, які пов’язані з нестабільною економічною ситуацією в країні та великими коливаннями курсу валют країни, недоліками національного законодавства у сфері фінтех, несприятливим внутрішнім інвестиційним середовищем; відсутністю інтересу до інвестиційного процесу підприємств; недостатнім рівнем існуючої інфраструктури (телекомунікації та Інтернет), слабким і нерівномірним якісним розвитком; браком експертів у нових сферах фінансів та інформаційних технологій; відсутністю належної уваги до безпосередніх технічних можливостей банківської системи тощо. en_US
dc.description.abstract The article presents the results of a study on the customer-centric approach in the banking sector based on blockchain principles. Various general scientific and specialized research methods were applied in the process of writing the article. The description of information and communication technology (ICT) tools was carried out using inductive and deductive methods. A graphical method was employed to schematically represent blockchain technology. An abstract-logical method was used in theoretical generalizations and conclusions. The main directions of development in the banking sector based on blockchain were investigated, including payment services and artificial intelligence systems. ICT tools that allow banks to automate transaction processing and calculation processes, analyze customer data, and provide personalized services based on their individual needs and behavior were explored. The enhancement of security and information protection systems was also discussed. The need to study and develop possible diversification options in banking activities, accompanied by appropriate legislative acts and focused on the practical implementation of a customer-centric approach, was justified. It was argued that the overall effectiveness of blockchain implementation in the banking sector depends on a correct understanding and integration of this technology into banking processes, as well as collaboration with regulators and standardization in the blockchain industry. Problems in the Ukrainian banking fintech market were identified, including economic instability in the country, significant currency exchange rate fluctuations, deficiencies in national fintech-related legislation, unfavorable domestic investment environment (foreign and Ukrainian), lack of interest in the investment process by enterprises, insufficient quality and uneven development of existing infrastructure (telecommunications and the Internet), a shortage of experts in new finance and information technology fields, and insufficient attention to the technical capabilities of the banking system, among other issues.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Одеський національний економічний університет en_US
dc.subject клієнто-орієнтований підхід en_US
dc.subject банківська діяльність en_US
dc.subject блокчейн en_US
dc.subject фінтех-ринок en_US
dc.subject фінтех інновації en_US
dc.subject customer-centric approach en_US
dc.subject banking en_US
dc.subject blockchain en_US
dc.subject fintech market en_US
dc.subject fintech innovations en_US
dc.title Клієнто-орієнтований підхід банківської сфери на засадах використання блокчейну en_US
dc.title.alternative Customer-centric approach in the banking sector based on blockchain principles en_US
dc.type Article en_US
dc.identifier.doi DOI:10.32680/2409-9260-2023-10-311-23-29
dc.identifier.orcid 0000-0002-4127-2163


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account