Сучасний світ кожного дня висвітлює безліч подій, які впливають на бізнес: на об’єм продажів, ефективність
реклами, лояльність аудиторії, доступність інновацій тощо. Одна з головних цілей маркетологів – швидко адаптуватися
до змін та адаптувати контент, виходячи з інформаційних подій. На жаль, досі діджитал маркетинг розглядається
багатьма компаніями лише у межах ринку діяльності, що знижує ефективність його дії та має негативні наслідки. У
статті розглянуто сутність, основні канали, способи оцінки ефективності та сучасні тренди діджитал маркетингу,
проаналізовано вплив воєнного стану в Україні на діджитал маркетинг українського бізнесу та світових брендів, а
також надані актуальні кейси по заданій темі. Метою статті є аналіз теоретичного матеріалу та кейсів, а також
надання практичних рекомендацій. Було використано методи індукції та дедукції, аналізу та синтезу, узагальнення та
порівняння, кейс-метод.
Every day, the modern world covers a lot of events that affect business: sales, advertising effectiveness, audience loyalty,
availability of innovations, etc. These are the consequences of globalization. The further humanity develops, the more dependent all
spheres of life become on each other. Therefore, digital marketing is a common tool for informing consumers, which has also been
affected by globalization. Moreover, marketing globalisation has reached the point where local issues matter. The main problem
and, at the same time, the advantage of digital marketing is its reach - specific marketing activities can be seen in every corner of
the planet. One of the main goals of marketers is to quickly adapt to changes and adapt content based on information events in
the local and global space. Unfortunately, many companies still consider digital marketing only within the scope of their business
activities, which reduces its effectiveness and has negative consequences, such as, for example, a decrease in customer loyalty and
subsequently sales. To avoid this, it is necessary to analyse the current problems of digital marketing in the context of globalization.
This article discusses the essence, main channels, ways to evaluate the effectiveness and current trends of digital marketing,
analyses the impact of martial law in Ukraine on digital marketing of Ukrainian businesses and global brands, and provides
relevant cases on the topic. The article analyses the relevant works of domestic and foreign scholars who have studied various
aspects of digital marketing. The purpose of the article is to determine the impact of local events on the result of marketing activities
and to provide practical recommendations for adapting digital marketing of enterprises. The methods used were induction and
deduction, analysis and synthesis, generalization and comparison, and case method.