Об’єкт дослідження - процес формування стратегії диверсифікації послуг сфери агротуризму агротуристичними підприємствами.
У роботі визначено соціально-економічні аспекти і передумови розвитку підприємництва у галузі сільського, зеленого і агротуризму, досліджено специфічні особливості агротуризму в концепції зрівноваженого розвитку сільських територій і виявлено сучасні принципи організаційно-правових механізмів державного та регіонального регулювання розвитку агротуризму.
Також розглянуто передумови створення агротуристичного підприємства на базі ФГ «Фрумушика Нова», запропоновано та обгрунтовано ефективність нової стратегії диверсифікації послуг сфери агротуризму в ФГ «Фрумушика Нова».
The qualifying work consist an introduction, three chapters, conclusions, list of sources used and applications.
The object of the study is the process of forming a strategy of diversification of agritourism services by agritourism enterprises.
The work defines socio-economic aspects and prerequisites for the development of entrepreneurship in the field of rural, green and agritourism, researches the specific features of agritourism in the concept of balanced development of rural areas, and reveals modern principles of organizational and legal mechanisms of state and regional regulation of agritourism development.
The prerequisites for creating an agritourism enterprise on the basis of the FЕ «Frumushyka Nova» were also considered, the effectiveness of a new strategy for diversifying agritourism services in the FЕ «Frumushyka Nova» was proposed and substantiated.