на ринку послуг сільського зеленого туризму.
У роботі розглядаються теоретичні та прикладні аспекти формування напрямів партнерства туроператорів в сфері сільського зеленого туризму. Розглянуто наукові підходи до розвитку сільського зеленого туризму, проведено дослідження потенціалу територіальної громади в сфері сільського зеленого туризму. Надано загальну характеристику туристичного оператора ТОВ «Селезньов тур», проаналізовано його фінансово-господарську діяльність. Проведено маркетинговий аналіз попиту та конкурентного середовища туроператора на регіональному туристичному ринку. Обґрунтовано доцільність розробки туристичного продукту сільського зеленого туризму на туристичному підприємстві ТОВ «Селезньов тур». Розроблено заходи партнерства туроператора та територіальної громади на ринку сільського зеленого туризму на засадах кластеризації
The master's qualification work consists of three sections. The object of the research is the processes of partnership between tourist enterprises and territorial communities in the market of rural green tourism services.
The paper examines the theoretical and applied aspects of the formation of directions of partnership of tour operators in the field of rural green tourism. Scientific approaches to the development of rural green tourism were considered, and a study of the potential of the territorial community in the field of rural green tourism was conducted. A general description of the tourist operator "Seleznyov Tour" Ltd is provided, its financial and economic activity is analyzed. A marketing analysis of the demand and competitive environment of the tour operator in the regional tourism market was conducted. The expediency of developing a tourist product of rural green tourism at the tourist enterprise "Seleznyov Tour" Ltd is substantiated. Measures of partnership between the tour operator and the territorial community in the market of rural green tourism have been developed on the basis of clustering.