Тема конкурентоспроможності є актуальною вже багато років. Сьогодні
зростання ділової активності та поява стратегічних несподіванок призводять до
загострення необхідності пошуку перспективного напрямку розвитку компанії.
Основною причиною великого інтересу багатьох науковців і практиків до цього
питання є недостатня конкурентоспроможність, яка суттєво впливає на
досягнення основної стратегічної мети підприємства, а саме збільшення обсягів
реалізації товарів, послуг і, відповідно, максимально можливого збільшення
прибутку.
The topic of competitiveness has been relevant for many years. Today
the growth of business activity and the emergence of strategic surprises lead to
aggravation of the need to find a promising direction for the company's development.
The main reason for the great interest of many scientists and practitioners in this
the issue is insufficient competitiveness, which significantly affects
achieving the main strategic goal of the enterprise, namely increasing volumes
sale of goods, services and, accordingly, the maximum possible increase
profit