Проблема адекватного опису професійної мови як особливої знакової системи, що
формується у дискурсі спеціальності, нині є надзвичайно актуальною. Загально відомо, що
професійна мова це особливий різновид літературної мови, що виникає в рамках наукового
стилю, та обслуговує професійну сферу спілкування. У вітчизняній лінгвістиці цей різновид
літературної мови частіше називають «функціональною мовою», «спеціальною мовою»,
«Інваріантність» образу світу досягається переважно за рахунок тезаурусного рівня
професійної мови: використання спеціальної лексики, професіоналізмів, термінології. Крім
того, професійна мова - це система ключових понять, що формують тематичне макрополе. Так,
макрополе економічної мови включає поняття: вище керівництво, стратегічний маркетинг, місія
підприємства, довгострокові цілі, корпоративна стратегія); персонал (менеджери, акціонери,
трудові ресурси); фінанси (бюджет, кредит, інвестиції); виробництво (чинники виробництва,
технологія, продукція, послуги); маркетинг (реклама, ринок, зовнішньо-торгівельні операції);
продаж (товар, ціна, тариф); логістика (обладнання, транспортні засоби, сировинні ресурси);
економічні чинники (інфляція, обмінний курс, рівень зайнятості
The problem of adequate description of professional language as a special sign system that
is formed in the discourse of the specialty, is now extremely relevant. It is generally known that
professional language is a special type of literary language that arises within the framework of scientific
style, and serves the professional sphere of communication. This variety is used in domestic linguistics
literary language is more often called "functional language", "special language",
"Invariance" of the image of the world is achieved mainly at the expense of the thesaurus level
professional language: use of special vocabulary, professionalism, terminology. Except
moreover, professional language is a system of key concepts that form the thematic macrofield. So,
the macrofield of economic language includes concepts: top management, strategic marketing, mission
enterprises, long-term goals, corporate strategy); personnel (managers, shareholders,
workforce); finance (budget, credit, investments); production (factors of production,
technology, products, services); marketing (advertising, market, foreign trade operations);
sale (product, price, tariff); logistics (equipment, vehicles, raw materials);
economic factors (inflation, exchange rate, employment level