00 DSpace/Manakin Repository

Співпраця університетів та бізнесу як детермінанта розбудови економіки знань

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лігоненко, Л.О.
dc.contributor.author Ligonenko, L.
dc.date.accessioned 2024-04-14T13:24:34Z
dc.date.available 2024-04-14T13:24:34Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier УДК 37.014.54:330.341.1+378.4:334.7]:330.43
dc.identifier JEL classification: І230; І250; О150; О320; С870
dc.identifier.citation Лігоненко Л. О. Співпраця університетів та бізнесу як детермінанта розбудови економіки знань / Л. О. Лігоненко // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. – 2023. – № 3-4 (86-87). – С. 22-36. en_US
dc.identifier.uri http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17501
dc.description.abstract У статті розглянуто стан публікаційної активності, присвяченої економіці знань в українській та міжнародній наукової періодиці. Акцентовано увагу на розкриття ролі та значущості співпраці університетів та бізнесу в сфері R&D як детермінанти розбудови економіки знань, джерела формування унікальних бізнес-орієнтованих знань. Метою статті є оцінка поточного стану співпраці університетів та бізнесу в сфері R&D, аргументація пріоритетності розвитку такого співробітництва для підготовки країн до діяльності в умовах економіки знань. Проведений на основі результатів міжнародного опитування аналіз активності співпраці університетів та бізнесу в сфері R&D показав, що має місце в цілому невисокий рівень активності (3,788 за 7-бальною оцінкою) та значні національні відмінності. Проведено порівняльний аналіз активності співробітництва університетів та бізнесу в сфері R&D з використанням авторського методичного інструментарію – здійснено позиціонування країн в матриці «Співпраця університетів та бізнесу (UIC)»-«Індекс економіки знань (GKI)», що дозволило ідентифікувати належність окремих країн до таких груп як: «Лідери», «Генератори», «Транслятори», «Очікуючі». Охарактеризована роль наукової співпраці університетів та бізнесу в цих країнах та визначено стратегічні завдання для кожної групи країн. Наголошено, що Україна потрапила до групи «Очікувачі» (GKI=3,491 та UIC=47,6), але є шанс у короткостроковій перспективі перейти до квадранту «Генератори», а стратегічно  увійти до когорти «Лідери» економіки знань. Для цього усім стейкхолдерам слід усвідомити роль співробітництва університетів та бізнесу як детермінанти розбудови економіки знань. Проведений кореляційно-регресивний аналіз між параметрами, які характеризують розвиток співпраці (UIC), складовими та загальною рейтинговою оцінкою розбудови економіки знань (GKI), дозволив верифікувати гіпотезу щодо провідної ролі наукової співпраці університетів та бізнесу для формування економіки знань та міжнародного визнання набутих досягнень. Виявлено сильну позитивну лінійну кореляцію між масивами UIC та GKI: з субіндексом RDI (дослідження, розробки та інновації) – 0,7695; із загальним рейтингом GKI – 0,7600; з субіндексом ICT (інформаційно-комунікаційні технології) – 0,7221; субіндексом E (розвиток економіки) – 0,74439. Надано рекомендації щодо практичного використання результатів дослідження: обраховане рівняння лінійної регресивної залежності може бути покладено в основу прогнозних оцінок положення окремих країн в межах індексу економіки знань, використовуватися для моделювання наслідків проєктів та ініціатив, спрямованих на активізацію співробітництва між університетами та бізнесом у сфері R&D. en_US
dc.description.abstract The article considers the state of publishing activity devoted to the knowledge economy in Ukrainian and international scientific periodicals. The author focuses on the role and value of university-business cooperation in the field of R&D as a determinant of the development of the Knowledge Economy and a source of unique business-oriented knowledge. The purpose of this article is evaluation of the current state of cooperation between universities and business in the field of R&D, the argumentation of the priority of developing such cooperation to prepare countries for activities in the Knowledge Economy conditions. Based on the results of an international survey, the analysis of the activity of cooperation between universities and businesses in the field of R&D showed that there is a generally low activity level (3.788 on a 7-point scale) and significant national differences. A comparative analysis of the activity of cooperation between universities and business in the field of R&D was carried out using the author’s methodological tools  positioning of countries in the matrix «University-Business Cooperation (UIC)» – «Knowledge Economy Index (GKI)» – allowed to identify the belonging of individual countries to such groups as: «Leaders», «Generators», «Transmitters», «Waiting». The role of scientific cooperation between universities and business in these countries is characterized and strategic tasks for each group of countries are defined. The author underlined that Ukraine is in the group of «Waiting» (GKI = 3.491 and UIC = 47.6), but there is a chance to move in the short term to the quadrant of «Generators», and strategically to enter the cohort of «Leaders» of the Knowledge Economy. To do this, all stakeholders should realize the role of university-business cooperation as a determinant of the development of the knowledge economy. The conducted correlation and regression analysis between the parameters characterizing the development of cooperation (UIC), components and the overall rating assessment of the development of the knowledge economy (GKI) allowed verifying the hypothesis about the leading role of scientific cooperation between universities and business for the formation of the Knowledge Economy and international recognition of the acquired achievements. There is a strong positive linear correlation between the UIC and GKI arrays: with the RDI sub index (research, development and innovation) – 0.7695; with the overall GKI rating – 0.7600; with the ICT sub-index (information and communication technologies) – 0.7221; with the E sub-index (economic development) – 0.74439. Some recommendations for the practical use of the research results are given: the calculated equation of linear regression dependence can be the basis for forecasting the position of individual countries within the Knowledge Economy Index, used to model the effects of projects and initiatives aimed at intensifying cooperation between universities and businesses in the field of R&D.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Одеський національний економічний університет en_US
dc.subject економіка знань en_US
dc.subject співпраця університетів та бізнесу en_US
dc.subject R&D en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject знання en_US
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології en_US
dc.subject розвиток економіки en_US
dc.subject рейтингування en_US
dc.subject позиціонування en_US
dc.subject кореляційно-регресивний аналіз en_US
dc.subject knowledge economy en_US
dc.subject cooperation between universities and business en_US
dc.subject R&D en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject knowledge en_US
dc.subject ICT en_US
dc.subject economic development en_US
dc.subject ranking en_US
dc.subject positioning en_US
dc.subject correlation and regression analysis en_US
dc.title Співпраця університетів та бізнесу як детермінанта розбудови економіки знань en_US
dc.title.alternative University and business cooperation as a determinant of the knowledge economy development en_US
dc.type Article en_US
dc.identifier.doi https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(86-87).2023.22-36
dc.identifier.orcid https://orcid.org/0000-0001-5597-5487


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу