Об’єктом дослідження є творчий потенціал персоналу КЗ «Центр культури і дозвілля Крижопільської селищної ради».
У роботі досліджено теоретичні основи формування творчого потенціалу персоналу та креативного менеджменту; висвітлено зарубіжний досвід стимулювання творчої активності персоналу; визначено основні аспекти діяльності КЗ «Центр культури і дозвілля Крижопільської селищної ради» та зроблено аналіз кількісного та якісного складу персоналу; проаналізовано творчий потенціал персоналу та здійснено оцінку факторів розвитку персоналу КЗ «Центр культури і дозвілля Крижопільської селищної ради». Автором розроблено рекомендації щодо розвитку та підтримки творчого потенціалу персоналу КЗ «Центр культури і дозвілля Крижопільської селищної ради»: покращення робочого середовища, яке б більшою мірою стимулювало творчу активність персоналу; вдосконалення системи нематеріальної мотивації; впровадження інноваційної корпоративної культури, яка дозволить закладу розвиватися, залишатися конкурентоспроможним, актуальним, динамічним та цікавим для своїх відвідувачів
The object of the study is the creative potential of the staff of the KZ «Centre of Culture and Leisure of the Kryzhopol Settlement Council»
The work examines the theoretical foundations of the formation of creative potential of staff and creative management; highlights foreign experience in stimulating the creative activity of staff; identifies the main aspects of the activities of the KZ «Centre of Culture and Leisure of the Kryzhopol Settlement Council» and analyses the quantitative and qualitative composition of staff; analyses the creative potential of staff and assesses the factors of staff development of the KZ «Centre of Culture and Leisure of the Kryzhopol Settlement Council». The author develops recommendations for the development and support of the creative potential of the staff of Centre of Culture and Leisure of the Kryzhopol Settlement Council: improvement of the working environment, which would stimulate the creative activity of the staff to a greater extent; improvement of the system of non-material motivation; introduction of an innovative corporate culture that will allow the institution to develop, remain competitive, relevant, dynamic and interesting for its visitors